شیائومی و لنوو دیگر جزو ۵ سازنده‌ی برتر تلفن همراه نیستند

با توجه به اطلاعات منتشر شده از طرف سازمان IDC، دو شرکت «لنوو» (Lenovo) و «شیائومی» (Xiaomi) دیگر جزو پنج شرکت بزرگ سازنده‌ی تلفن‌های همراه هوشمند قرار ندارد.

در این اطلاعات گفته شده که دو شرکت لنوو و شیائومی که قبلا به عنوان چهارمین و پنجمین شرکت‌های بزرگ سازنده‌ی موبایل در دنیا به حساب می‌آمدند، جایگاه خودشان را از دست دادند. دو شرکت Oppo و Vive در سه‌ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ جایگاه لنوو و شیائومی را به دست آورده‌اند.

این اطلاعات در نوع خودشان غافلگیر کننده هستند. لنوو با خرید موتورولا توانسته بود سهم بیشتری از بازار تلفن‌های همراه هوشمند به دست بیاورد و شرکت شیائومی هم محصولات زیادی را فروخته است. ترکیب شدن دو شرکت موتورولا و لنوو باعث شد که جایگاه لنوو از مکان سوم در سال ۲۰۱۴ به مکان پنجم در سال ۲۰۱۵ برسد.

درحالی که فروش تلفن‌های همراه در دنیا کم شده شرکت‌های چینی همچنان جایگاه ویژه‌ای در بازار موبایل دارند. حتی فروش آیفون هم در دنیا کاهش پیدا کرده و اپل با ضرر زیادی مواجه شده است. شرکت‌های چینی به خوبی توانسته‌اند سهم بازار تلفن‌های همراه هوشمند در کشورهای مختلف را به دست بیاورند.

سازمان IDC اعلام کرده که دلیل کاهش فروش تلفن‌های همراه هوشمند نبود تنوع در این محصولات است. کاربران به دنبال محصولی هستند که ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد و به همین دلیل به سراغ محصولات جدید نمی‌روند.

Smartphones-1

قیمت گوشی‌های لنوو به طور متوسط در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۱۵۰ دلار بوده و قیمت گوشی‌های شیائومی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هم زیر ۲۰۰ دلار بوده است. در حال حاضر محصولات شرکت‌های هواوی، Oppo و Vivo به طور متوسط با قیمت زیر ۲۵۰ دلار به فروش می‌رسند و به همین دلیل توانسته‌اند در بهار سال ۲۰۱۶ فروش بالایی داشته باشند.

البته در این آمار گفته شده که آیفون همچنان هیجان انگیزترین محصول بازار است؛ اما کاربران به دنبال محصولات ارزان قیمت‌تر هستند.

‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Call Now Button