آیا تلگرام سرور جداگانه‌ای برای ایران در نظر می‌گیرد؟

در جلسه شورای عالی فضای مجازی ضمن تصویب بخش هایی از سند در اولویت قراردادن شبکه‌های پیام رسان داخلی و خارجی، مقرر شد همه شبکه‌های پیام رسان آنلاین فعال کشور ظرف یک سال آینده ذخیره‌سازی داده‌های خود را در داخل کشور انجام دهند.

به گزارش جی‌اس‌ام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، در جلسه‌ای که شنبه عصر برگزار شد، شرکت‌های خارجی پیام‌رسان فعال در داخل برای ادامه فعالیت خود ملزم خواهند شد تا همه اطلاعات و فعالیت مرتبط با شهروندان ایرانی را به داخل منتقل کنند.

بر این اساس مقرر شد به تدریج و طی یک دوره گذار یک ساله، شبکه‌های پیام‌رسان بومی در داخل ادامه یابد و با حمایت و ارائه تسهیلات به این شبکه‌ها، شرایط رقابتی با شبکه‌های آنلاین خارجی فراهم شود.

احتمالا تلگرام، که با حدود ۲۰ میلیون کاربر محبوب‌ترین شبکه پیام‌رسان بین ایرانی‌هاست، بیش از هر شرکت دیگری تحت تاثیر این تغییرات قرار می‌گیرد. پیش از این هم وزیر ارتباطات ایران گفته بود که تلگرام هر کانالی که از سوی وزارت ارتباطات ایران اعلام شود، مسدود می‌کند که موسس تلگرام این خبر را تکذیب کرد. حالا باید دید این بار مسئولین تلگرام چه واکنشی به این تصمیم نشان می‌دهند و آیا حاضر می‌شوند سرور خود را به ایران منتقل کنند یا خیر.

Call Now Button