سامسونگ آماده تولید نمایشگرهای OLED آیفون می‌شود

گفته می‌‌‍شود که آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل از نمایشگر OLED بهره خواهند برد و تامین‌کننده اصلی این قطعه شرکتی جز سامسونگ نیست؛ به همین دلیل سامسونگ در حال آماده کردن خط تولید خود برای پاسخگویی و تامین حجم زیاد درخواست اپل در سال ۲۰۱۷ است.

در چند سال اخیر سامسونگ یکی از تامین‌کنندگان اصلی قطعات آیفون‌های اپل بوده است. این غول تکنولوژی، که نقش مهمی در تولید پردازنده‌های اپل دارد، قرار است نمایشگرهای OLED آیفون‌های ۲۰۱۷ را نیز تامین نماید؛ به همین دلیل سامسونگ قصد دارد با صرف سرمایه‌ای هنگفت ظرفیت تولید پنل‌های OLED خود را افزایش دهد.

 

 

 

سامسونگ در حاضر قادر است بیش از ۳۰۰ میلیون پنل OLED در سال تولید کند که افزایش سرمایه ۶٫۸ میلیارد دلاری، ظرفیت تولید شرکت را به بیش از ۵۰۰ میلیون پنل در سال خواهد رساند. پیش بینی می‌شود سامسونگ سال آینده ۱۰۰ میلیون پنل ۵٫۵ اینچی OLED برای اپل تولید کند. در کنار آن شرکت‌های LG Display و JDI وظیفه تامین مقدار کمتری از پنل‌های موردنیاز اپل را بر عهده خواهند گرفت.

هم اکنون سامسونگ سهم ۹۵ درصدی از بازار پنل‌های OLED را در اختیار دارد. با ارزان‌تر شدن قیمت این پنل‌ها، سازندگان تمایل بیشتری به استفاده از آنها در محصولات خود پیدا کرده‌اند که افزایش ظرفیت تولید، سامسونگ را آماده پاسخگویی به نیاز بازار می‌کند.

Call Now Button