احتمال تغییر نام پرچمداران اپل از آیفون ۷ و ۷ پلاس به نام‌های دیگر

تا این لحظه طبق روند نام‌گذاری پرچمداران اپل، همه انتظار داشتیم که گوشی‌های ۲۰۱۶ این کمپانی با نام‌های iPhone 7 و iPhone 7 Plus رونمایی شوند، اما خبرگزاری‌ها چیز دیگری می‌گویند: اپل عدد ۷ را برای پرچمداران ۲۰۱۷ خود نگه داشته و گوشی‌های ۲۰۱۶ را با نام دیگری معرفی می‌کند.

شهریور امسال اپل از پرچمداران جدید خود، که جایگزین آیفون ۶اس و ۶اس پلاس می‌شوند، رونمایی می‌کند. طبق سال‌های گذشته و با در نظر داشتن روند نام‌گذاری پرچمداران این کمپانی، انتظار می‌رود نام آیفون ۷ و ۷ پلاس برای گوشی‌های امسال انتخاب شود. ولی خبرگزاری Venture Beat نظر دیگری دارد و مدعی است که اپل نام ۷ را برای پرچمداران ۲۰۱۷ نگه می‌دارد. اگر خاطرتان باشد، اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ معرفی شد؛ بدین ترتیب سال ۲۰۱۷ دهمین سال فعالیت این کمپانی در عرصه تلفن‌های هوشمند است؛ ظاهرا به همین دلیل نام ۷اس را برازنده پرچمداران دهمین سال فعالیت خود نمی‌داند و عدد ۷ را برای ۲۰۱۷ کنار می‌گذارد.

شایعات اخیر حاکی از آن است که گوشی‌های ۲۰۱۶ حرف چندانی برای گفتن ندارند و صرفا نسخه‌ای فرعی از پرچمداران ۲۰۱۵ هستند. این موضوع شاید اندکی باعث ناامیدی طرفداران این برند شود، اما به این نکته دقت داشته‌ باشید که اپل رسم نام‌گذاری خود را برای آیفون ۷ تغییر داده؛ پس باید منتظر تغییراتی عظیم در گوشی‌های سال ۲۰۱۷ باشیم. در حالی که شاید پرچمداران امسال آن‌قدرها که انتظار می‌رود چشمگیر نباشند، گوشی‌های ۲۰۱۷ که به مناسبت دهمین سالگرد فعالیت اپل رونمایی می‌شوند قطعا محصولاتی منحصربه‌فرد خواهند بود.

به نقل از روزنامه وال‌استریت ژورنال، پرچمداران ۲۰۱۶ از طراحی مشابه آیفون ۶اس بهره می‌برند و شاید تنها تغییر آن‌ها مربوط به حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری و جابجایی خطوط پلاستیکی آنتن از پشت گوشی به بالا و پایین بدنه باشد. ناگفته نماند که با حذف درگاه هدفون باید انتظار بدنه‌ای با ضخامت ۶٫۱ میلی‌متر، یعنی یک میلی‌متر کمتر از آیفون ۶اس، داشته باشیم.

همان‌طور که می‌دانید، تاکنون هر دو سال یک‌بار طراحی آیفون‌ها تغییر پیدا می‌کرد، اما خبرگزاری ونچربیت معتقد است این میزان به دوره‌های سه ساله افزایش می‌یابد. همچنین از آن‌جا که آیفون ۷ باید با بدنه‌ای بازطراحی‌شده و امکانات بی‌نظیر و خلاقانه روانه بازار شود، انتظار می‌رود شاهد قاب پشتی شیشه‌ای، دوربین دوگانه و نمایشگر OLED باشیم که سنسور اثر انگشت را در دل خود جای می‌دهد و گوشی را از شر دکمه دایره‌ای شکل انحصاری اپل خلاص می‌کند.

نظر شما درباره این تغییرات چیست؟ به نظر شما پرچمدار ۲۰۱۶ اپل چه نامی را یدک می‌کشد؟ آیا تولید یک پرچمدار نه‌چندان جذاب در سال ۲۰۱۶ می‌تواند به آمار فروش و سودآوری اپل صدمه وارد کند؟ با این تفاسیر آیا علاقه‌ای به خرید پرچمداران امسال اپل دارید یا تا سال ۲۰۱۷ صبر می‌کنید؟

Call Now Button