کاهش درآمد ۷۰ درصدی مایکروسافت در بخش موبایل

دور از انتظار نبود که بخش موبایل مایکروسافت سوددهی بسیار کمی داشته باشد. در این شرایط آیا مایکروسافت باز هم به سراغ تولید سرفیس فون می‌رود؟

سیاست‌های مایکروسافت در ارتباط با استراتژی کسب‌و‌کار موبایلش چندان روشن نیست و بهتر است این شرکت فکری برایش بکند. به هر حال مایکروسافت این روزها درآمد بیشتری از پتنت‌های اندرویدش به‌دست می‌آورد تا فروش گوشی‌های ویندوز فونی. با این اوصاف اگر اعداد و ارقام را ببینید نباید تعجب کنید. درآمد بخش موبایل مایکروسافت در سه ماهه چهارم نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است. از طرف دیگر فروش سرفیس‌ها ۹ درصد افزایش داشته است.

احتمال می‌رود مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ گوشی جدیدی از خانواده سرفیس روانه بازار کند هرچند در مورد این محصول شک و شبهه زیادی وجود دارد. در ماه آوریل خبرهایی از سه نسخه متفاوت سرفیس فون به گوش می‌رسید؛ نسخه‌ای با مشخصات رده‌بالا، نسخه‌ای برای مردم عادی و نسخه‌ای هم برای کاربردهای تجاری و شرکت‌ها.

%image_alt%

گفته می‌شود سرفیس فون مایکروسافت تراشه اسنپدراگون ۸۳۰ و ۸ گیگابایت رم دارد؛ البته این ویژگی‌ها مربوط به نسخه تجاری این گوشی است. استراتژی قبلی مایکروسافت در زمینه گوشی‌ها با شکست مواجه شد و حالا ممکن است نام سرفیس توانایی کمک به مایکروسافت در این بخش را داشته باشد.

شما چطور فکر می‌کنید؟ آیا سرفیس فون‌ها می‌توانند نجات‌دهنده بخش موبایل مایکروسافت باشند یا شکست سنگین دیگری در انتظار مایکروسافت است؟

Call Now Button