بررسی اولیه گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note 7)

زمانی که سامسونگ برای اولین بار خانواده نوت  را معرفی کرد تصورش را هم نمی‌کردیم روزی این خانواده به‌اندازه‌ای بزرگ شود که برای دیدن عضوی جدید از این خانواده این سروصدا به پا شود و همه هیجان داشته باشند.

امشب سامسونگ نسل ششم از این خانواده را با نامی متفاوت به نام note 7 معرفی کرد. طبق روال نام این نسخه باید Note 6 می‌بود اما برای اینکه کاربران تصور نکنند این خانواده ضعیف‌تر از خانواده گلکسی است سامسونگ تصمیم گرفت از عدد ۶ رد شود و همگام‌سازی‌ای بین نام گلکسی ها و نوت هایش به وجود بیاورد. امشب به‌صورت مختصر در مورد این گوشی صحبت می‌کنیم و بررسی کامل آن را به زمانی که گوشی عرضه شده می‌سپاریم؛ با جی اس ام همراه باشید.

طراحی

به نظر می‌رسد سامسونگ زبان طراحی‌ای را که از گلکسی اس ۶ به بعد استفاده شد دوست دارد و به این زودی‌ها تصمیم ندارد آن را رها کند. در نگاه کلی گوشی شباهت زیادی به گلکسی نوت ۵ دارد یا شاید بهتر است بگوییم شباهت زیادی به گلکسی اس ۷ اج دارد. یک گوشی کاملا مستطیلی که جلویش صفحه‌نمایش خمیده دارد و در ساختارش از شیشه و فلز در کنار یکدیگر استفاده شده است؛ یعنی قاب جلو و پشت گوشی از شیشه و فریم اطراف از فلز ساخته شده است. قاب پشتی گوشی دقیقا همانند گلکسی نوت ۵ است و شاید به‌سختی بتوانید این دو گوشی را از روی قاب پشتی تشخیص دهید.

در این نسل سامسونگ از گوریلاگلس ۵ برای محافظت شیشه استفاده در قاب جلویی و پشتی گوشی استفاده کرده و به عبارت بهتر گوریلاگلس نسل ۵ با این گوشی وارد دنیای موبایل شد.

  

رنگ‌های متنوع و متفاوتی برای این گوشی در نظر گرفته شده؛ سامسونگ با عرضه گوشی در رنگ‌های آبی، طلایی، مشکی، نقره‌ای آمده تا هر سلیقه‌ای را مجبور به خرید گوشی نوت کند.

برای اولین شاهد این بودیم که یک گوشی از خانواده نوت به ویژگی ضد آب بودن مجهز شده است. این ویژگی‌ای است که گوشی بزرگی مانند نوت به شدت به آن نیاز داشت. با انگشتان خود نمی‌توانید با صفحه خیس گوشی کار کنید اما با قلم هیچ مشکلی در استفاده از گوشی با صفحه خیس ندارید.

اسکنر عنبیه یکی دیگر از ویژگی‌های تازه وارد به گوشی‌های خانواده نوت و گوشی‌های سامسونگ است. گلکسی نوت ۷ با استفاده از نور اینفرارد و سنسور مخصوصی که برای اینکار در نظر گرفته شده در هر شرایطی قابلیت تشخیص عنبیه کاربر را دارد. با وجود اسکنر عنبیه هنوز سنسور اثرانگشت روی گوشی وجود دارد و جایگاهش در همان کلید Home است.

USB Type-C ویژگی جدید دیگری است که وارد گوشی‌های سامسونگ شده است. از این پس برای شارژ گوشی نوت خودتان باید از این نوع USB استفاده کنید.

قلم گوشی که یکی از اعضای جدایی‌ناپذیر خانواده نوت محسوب می‌شود در قسمت پایین گوشی در کنار اسپیکر و درگاه ارتباطی جای گرفته است. هیچ تغییری در جای قرارگیری این قلم و تکنولوژی خروج آن از تلفن دیده نمی‌شود و اگر راستش را بخواهید نیازی به تغییر نیز احساس نمی‌شد زیرا در نوت ۵ سامسونگ به‌خوبی قلم را بهبود داده بود.

باتری

سامسونگ از باتری‌ای ۳۵۰۰ میلی‌آمپری برای این گوشی استفاده کرده، ظرفیت باتری این گوشی از گلکسی اس ۷ اج در حدود ۱۰۰ میلی‌آمپر کمتر است. ما از کارکرد باتری گلکسی اس ۷ اج راضی بودیم و انتظار داریم باتری این گوشی نیز ما را راضی نگه دارد اما انتظار رکورد زدن نوت ۷ در این بخش را نداریم.

سامسونگ بخش Power saving خودش را دوباره طراحی کرده است. حالت عادی و حالت ذخیره انرژی جای خود را به حالت ذخیره انرژی متوسط و پرقدرت داده‌اند. بخش ذخیره انرژی اکنون قابلیت شخصی‌سازی زیادی دارد؛ کاربر می‌تواند نور صفحه را محدود کند، کیفیت صفحه‌نمایش را تغییر دهد (به‌طور مثال کیفیت را از QHD به HD تغییر دهد تا فشار روی پردازنده را کاهش دهد)، فعالیت پردازنده را محدود کند و درنهایت استفاده از دیتاها را در پس‌زمینه محدود کند.

  

S Pen

ازنظر اندازه قلم این نسل هم‌اندازه نسل قبل است. قلم نسل جدید و دیجیتایزر اکنون می‌توانند تا ۴۰۹۶ سطح فشار را تشخیص دهند که دو برابرنسل قبل است.

برنامه‌های مخصوص این قلم نیز اکنون بهبود پیداکرده‌اند. برنامه‌های S Note، S Memo و دیگر برنامه‌ها اکنون در یک برنامه به نام Samsung Note  جمع شده‌اند.

از قلم می‌توانید برای ترجمه متون استفاده کنید که با استفاده از ۳۸ منبع برای ترجمه ۷۲ زبان استفاده می‌شود. همچنین می‌توان با استفاده از قلم متن‌ها را بزرگ‌تر نشان داده تا کسانی که دوربین هستند بدون عینک بتوانند محتوای روی صفحه‌نمایش را بخوانند.

با بیرون کشیدن قلم از جایش همانند نسل گذشته می‌توانید روی صفحه‌نمایش خاموش گوشی یادداشت کنید با این تفاوت که با بهبودهای انجام‌شده این صفحه قابلیت اسکرول خوردن دارد و بعد از گذاشتن قلم در سرجایش خاموش نمی‌شود.

با کشیدن یک کادر روی ویدیوی در حال پخش می‌توانید یک فایل گیف از آن ویدیو تهیه کنید.

نرم‌افزار

روی گوشی به‌صورت پیش‌فرض اندروید نسخه ۶ نصب است که با استفاده از رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ کاملا متفاوت از اندروید خالص است.

بخش نوتیفیکیشن سنتر کاملا دوباره طراحی‌شده است. کلیدی کاربردی برای بلاک کردن نوتیفیکیشن ها اضافه شده است.

پخش ویدیوهای HDR یکی از ویژگی‌های جالبی است که به این گوشی اضافه شده و نوت ۷ اولین موبایلی است که این ویژگی را در خود می‌بیند. پخش HDR پیش از این تنها در تلویزیون‌های ۴K دیده می‌شد و با استفاده از آن می‌توانید ویدیوها با کنتراست بالاتر روی صفحه گوشی مشاهده کنید.

دوربین

دوربین مانند گلکسی اس ۷ اج ۱۲ مگاپیکسلی است و تکنولوژی پیکسل‌های دوتایی و فیلم‌برداری ۴K در اینجا نیز دیده می‌شوند. دوربین دوم نیز کیفیت ۵ مگاپیکسلی دارد. اما منوی کاربری دوربین تغییرات مثبتی به خود دیده و با استفاده از فرامین لمسی می‌توانید ترفندهایی را در دوربین استفاده کنید برای مثال با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین می‌توانید بین دو دوربین جا به جا شوید.

 
Call Now Button