با Digital Notepad یکی از عجیب‌ترین گجت‌های ایفا ۲۰۱۶ آشنا شوید

نمایشگاه ایفا فقط برای رونمایی از اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های تکراری نیست بلکه گجت‌هایی عجیب و غریب نیز در آن مشاهده می‌شوند. یکی از آن‌ها نوت‌پد‌های دیجیتالی هستند که یادداشت‌های روی کاغذ را به صورت دیجیتال درآورده و به اسمارت‌فون کاربر منتقل می‌کنند.

یکی از جالب‌ترین گجت‌هایی که در ایفا ۲۰۱۶ رونمایی شد دفترچه یادداشت دیجیتالی Yoga Book لنوو است. برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید قلم مخصوص لنوو را که جوهر واقعی دارد در دست بگیرید و نکاتی را روی کاغذ یادداشت کنید. به کمک تکنولوژی Wacom تمام یادداشت‌های شما به صورت اتوماتیک به تبلت یا گوشی هوشمندتان منتقل می‌شوند و نکته جالب این‌که در قالب دیجیتال ذخیره می‌شوند. یعنی شما روی کاغذ یادداشت‌برداری می‌کنید و به صورت PDF روی گجت خود تحویل می‌گیرید!

لنوو این امکان را با همکاری کمپانی واکوم فراهم کرده است اما برای داشتن آن الزاما نیازی به خرید یوگا بوک نیست بلکه می‌توان به صورت مستقیم از واکوم خریداری کرد. یکی از مزیت‌های این کار این است که قیمت تمام‌شده بسیار ارزان‌تر است و گجت را بدون واسطه از کمپانی سازنده تحویل گرفته‌اید. محصولات واکوم با نام‌های Bamboo Slate و Bamboo Folio تولید شده‌اند که در قالب‌هایی به اندازه کاغذ A5 یا A4 یا حتی کاغذ A4 تازده شده قابل تهیه هستند.

برای استفاده از این گجت‌ها کافیست یک کاغذ A4 یا A5 متناسب با قالبی که تهیه کرده‌اید آماده کنید و با قلم مخصوص روی آن یادداشت برداری کنید. نوشته‌های شما به سرعت در اپلیکیشن‌های اندروید و آی‌او‌اس واکوم با فرمت‌های JPG، PNG و PDF در دسترس هستند. بدین وسیله می‌توان آن‌ها را به OneDrive یا EverNote منتقل کرد و در آینده از آن‌ها استفاده نمود. قابل ذکر است که نسخه A5 و A4 هرکدام با قیمت ۱۳۰ و ۱۵۰ دلار به فروش می‌رسند که برای استفاده ماداوم‌العمر باید یک اشتراک Inkspace نیز خریداری کرد که هزینه ماهانه‌ای معادل ۲٫۹۹ دلار دارد.

Call Now Button