اولین محموله از گلکسی نوت ۷های تعویض شده در راه است

همه چیز از یک آتش‌سوزی ساده شروع شد که احتمالا به خاکسترشدن رویاهای سامسونگ برای فروش بی‌سابقه گلکسی نوت ۷ ختم می‌شود. این فبلت یکی از بزرگ‌ترین امیدهای کره‌ای‌ها برای رقابت با آیفون‌های ۲۰۱۶ بخصوص ۷ پلاس بود. ابتدا تعدادی گزارش آتش‌سوزی و نقص باتری، سپس آتش‌گرفتن خودرو جیپ و وسایل یک هتل در استرالیا همه دست به دست هم دادند تا استفاده از نوت ۷ در پروازهای استرالیا ممنوع اعلام شود! در برخی دیگر کشورها نیز از اتصال گوشی به پورت‌های USB‌ هواپیما و شارژ مجدد دستگاه حین پرواز ممانعت به عمل می‌آید و در مجموع چهره‌ای تروریست‌گونه از نوت ۷ در چشم کاربران ساخته است!

البته که سامسونگ نگران از دست‌دادن محبوبیت خود میان کاربران اینترنت و طرفداران پر و پا قرص نیست زیرا ما همه می‌دانیم که مشکل صرفا از باتری است و با تعویض آن دیگر مشکلی وجود ندارد. نگرانی سامسونگ از عمده کاربرانی است که مطالعه‌ای در این خصوص ندارند و فقط خبر آتش‌گرفتن نوت ۷ را شنیده‌اند و برای همیشه از خریدش منصرف می‌شوند!

خبرهای خوبی برای کاربرانی که نوت ۷ را پیش‌خرید کرده بودند یا پس از خرید دوباره به نمایندگی پس داده‌اند در راه است. اولین محموله از نوت ۷های تعمیرشده حدودا یک هفته دیگر به دست کاربران پرتغالی می‌رسد. اما مشکل دیگری که گریبان‌گیر سامسونگ شده کاربران ایالات متحده هستند. امریکایی‌ها یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سامسونگ را تشکیل می‌دهند که چشم‌پوشی از آن کاری بس مشکل است. به نقل از منابع رسمی، کاربران امریکایی برای تحویل گوشی‌های خود به نمایندگی‌های سامسونگ متقاعد نمی‌شوند! آن‌ها نگرانند که پروسه تعویض گوشی‌ها زمان‌بر باشد یا این‌که با مشکلاتی برای خرید و فروش گوشی مواجه شوند.

البته که روند تعویض گوشی‌ها بسیار زمان‌بر است زیرا حالا دیگر پای کمیته حفاظت از امنیت مصرف‌کنندگان امریکا نیز به این پرونده باز شده است. این کمیته می‌خواهد خرید و استفاده از نوت ۷ را موقتا ممنوع کند تا از تعویض آن‌ها با نمونه‌های تعمیرشده مطمئن شود. در این صورت کمپانی سامسونگ پس از تعویض گوشی‌ها باید آن‌ها را به این کمیته تحویل دهد تا در صورت تایید کیفیتشان وارد بازار امریکا شوند. سامسونگ برای ترغیب کاربران به تحویل نوت ۷ دو راه جلوی پایشان گذاشته است. راه اول این‌که یک گلکسی جی به صورت امانت تحویل گیرند تا نوت ۷ تعویض شود یا این‌که یک گلکسی اس۷ یا اس۷ اج بخرند. در صورتی که گزینه دوم را انتخاب کنند پول تمام لوازم جانبی که برای فبلتشان خریده‌اند به آن‌ها بازگردانده می‌شود و اختلاف قیمت دو دستگاه و یک گیفت‌کارت ۲۵ دلاری نیز به آن‌ها تقدیم می‌شود.

نظر شما درباره حاشیه‌های پیرامون نوت ۷ چیست؟ آیا این اخبار می‌توانند فروش فبلت سامسونگ را تحت الشعاع قرار دهند؟ با توجه به این‌که آیفون ۷ امسال نوآوری ویژه‌ای ارائه نکرده به نظرتان ضعف سامسونگ در عرضه نوت ۷ چقدر به فروش پرچمدار کوپرتینویی‌ها کمک می‌کند؟ آیا شما نوت ۷ خود را به نمایندگی‌های سامسونگ پس داده‌اید؟

Call Now Button