گلکسی S8 احتمالا زودتر از موعد معرفی می‌شود

طی روزهای گذشته انفجار نوت ۷ مثل بمب صدا کرد(!) و همه را از نقص در عملکرد باتری‌اش مطلع نمود. شاید جالب باشد بدانید که پس‌گرفتن گوشی‌ها از مشتریان، تعویض باتری و تحویل مجدد به صاحب گوشی هزینه‌ای ۱٫۵ میلیارد دلاری روی دست سامسونگ گذاشته است که برای جبران این ضرر باید چاره‌ای اندیشید. تحلیل‌گران مرکز سرمایه‌گذاری KB معتقدند گلکسی اس۸ پرچمدار سری اس سامسونگ زودتر از چیزی که انتظار می‌رفت معرفی می‌شود تا مقداری از خسارات وارد شده را جبران کند.

همان‌طور که می‌دانید پرچمداران سری اس سامسونگ همیشه در پایان سه ماهه اول سال میلادی معرفی می‌شوند. آنالیزور Kim Sang Pyo معتقد است وقفه چند ماهه میان معرفی نوت ۷ و اس۸ می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به سرمایه سامسونگ وارد کند که برای افزایش مجدد سهام باید یک پرچمدار جدید هرچه زودتر معرفی شود. یکی از مزیت‌های معرفی زودهنگام اس۸ این است که تیتر خبرگزاری‌ها به سمت افشاگری پیرامون این گوشی می‌رود و اخبار انفجار نوت ۷ را به حاشیه می‌برد. البته برخی تحلیل‌گران نیز مخالف این موضوع هستند؛ این دسته معتقدند معرفی عجولانه اس۸ می‌تواند این دید منفی را در مردم ایجاد کند که سامسونگ وقت کافی برای ساخت این گوشی نگذاشته و احتمال وقوع مجدد نقص در عملکرد دستگاه بالا می‌رود.

معرفی یک پرچمدار جدید شاید برای سامسونگ هم مقرون به صرفه‌تر باشد. عده‌ای معتقدند اگر سامسونگ سرمایه و منابع خود را روی یک پرچمدار جدید متمرکز کند نتیجه بهتری از صرف هزینه‌های نجومی برای مثبت‌سازی چهره گلکسی نوت ۷ می‌گیرد. ظاهرا سامسونگ هم با این نظر موافق‌تر است زیرا برخی منابع خبر داده‌اند که تولید نمایشگر‌های اج با کناره‌های خمیده افزایش یافته و نشان می‌دهد که نمایشگرهای معمولی میان پرچمداران این کمپانی منقرض می‌شوند. با این تفاسیر احتمالا گلکسی اس۸ با نمایشگر اج معرفی می‌شود و دیگر پرچمداری با نمایشگر معمولی از سوی سامسونگ نخواهیم دید.

نظر شما درباره گلکسی اس۸ چیست؟ آیا تبلیغات منفی علیه نوت ۷ روی اس۸ هم سایه می‌اندازد؟ به نظر شما سامسونگ باید قید نوت ۷ را بزند و منابعش را روی تیم توسعه اس۸ متمرکز کند؟

Call Now Button