۵ دلیل که نباید گوگل پیکسل را بخرید

بالاخره پس از ماه‌ها انتشار اخبار رسمی و غیررسمی، پیکسل‌های گوگل با نام عجیب و غریبشان از راه رسیدند. شایعات زیادی از مدت‌ها قبل درباره گوشی‌ها منتشر شد، اما هفته آخر اکثر جزئیات نیز به بیرون درز کرد که مزه سورپرایز گوگلی را از بین برد. به هر حال پیکسل و پیکسل ایکس‌ال با تمام مزایا و معایبشان معرفی شدند و گردوخاک نسبتا زیادی بر پا کردند؛ هرچه باشد اولین پرچمداران رسمی گوگل‌اند که آنها را تماما این کمپانی طراحی کرده و اچ‌تی‌سی، کمپانی همراه، تنها نقش خط تولید را بازی کرده است.

پرچمداران گوگل را به صورت خلاصه می‌توان قدرتمند، زیبا و گران‌قیمت معرفی کرد. مشخصاتی نظیر پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ و رم ۴ گیگابایتی ذهن هر مخاطبی را درگیر می‌کند، اما قیمت ۶۵۰ دلاری هم تاثیر منفی خود را بر جا می‌گذارد. اگر این قیمت به نظرتان آنقدرها هم زیاد نیست، بهتر است اشاره کنیم که این عدد متعلق به نسخه ۳۲ گیگابایتی پیکسل است، در حالی که قیمت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی پیکسل ایکس‌ال به ۸۷۰ دلار می‌رسد!

پیش از این در مقاله‌ای ۱۰ مورد از برترین ویژگی‌های برادران پیکسل را بررسی کردیم. در این مقاله می‌خواهیم ۵ ویژگی را نام ببریم که می‌توانست پیکسل‌ها را گوشی‌های بهتری کند. البته به این نکته دقت داشته باشید که فقدان این ۵ خاصیت در گوشی‌ها به هیچ‌وجه آن‌ها را گجت‌های ضعیفی نمی‌کند، اما انسان کمال‌طلب است و تکنولوژی‌دوستان کمال‌طلب‌تر!

لرزشگیر اپتیکال تصویر

عدم بهره‌گیری از چنین قابلیتی در دوربین پیکسل درست به اندازه غیبتش در آیفون ۶اس ما را غافلگیر کرد. گوگل در معرفی گوشی زخم زبان زیرکانه‌ای به کمپانی‌هایی زد که دوربین گوشی‌هایشان از بدنه بیرون زده، اما این نقص علتی دارد. معمولا علت برآمدگی دوربین از بدنه استفاده از ماژول لرزشگیر اپتیکال تصویر است؛ البته همیشه هم این‌طور نیست و بیرون زدن لنز از بدنه لزوما به معنی بهره‌گیری از لرزشگیر اپتیکال نیست!

در حالی که سنسور دوربین پیکسل از پیکسل‌های بزرگ ۱٫۵۵ میکرومتری برای ثبت تصاویر باثبات‌تر استفاده می‌کند، همچنان غیبت این قابلیت احساس می‌شود. جالب است بدانید با این حال دوربین پیکسل بهترین عملکرد را در بنچمارک DXOMark داشته است که قبلا به اندازه کافی به این موضوع پرداخته‌ایم.

شارژ بی‌سیم

معمولا وقتی یک گوشی از قاب فلزی مشکی مات بهره می‌برد با اطمینان می‌گوییم که از قابلیت شارژ بی‌سیم بی‌بهره است، اما حداقل جای اثر انگشت را نشان نمی‌دهد. گوگل در اقدامی عجیب از بدنه مشکی براق استفاده کرده که بیشترین اثر انگشت را جذب می‌کند، در حالی که از شارژ وایرلس هم بی‌بهره است. اگرچه شاید شارژ بی‌سیم گوشی‌ها یکی از بی‌مصرف‌ترین اختراعات بشر باشد، به هر حال داشتنش بهتر از نداشتنش است!

مقاومت در برابر آب

ساخت گوشی‌های مقاوم در برابر رطوبت در دنیای گجت‌ها ترند شده است. سونی با تولید Xperia Z این جنبش را راه‌اندازی کرد و سپس کمپانی‌ها یکی پس از دیگری به آن پیوستند؛ حتی اپل که همیشه در مقابل کوچک‌ترین تغییری مقاومت می‌کند پس از سال‌ها این ویژگی را در پرچمدارش قرار داد (البته قبلا هم آیفون‌ها مقاومت چشمگیری در مقابل رطوبت داشتند، اما آیفون ۷ برای اولین‌بار رسما از این قابلیت بهره‌مند شد).

متاسفانه باید به اطلاعتان برسانیم که پیکسل ضدآب نیست. حداقل باید از مقاومت در برابر پاشیدن آب به نمایشگر بهره‌مند می‌بود، اما خب، چنین نیست و احتمالا باید تا سال آینده برای گوشی ضدآب با چاشنی گوگل صبر کرد.

بلندگوهای استریو

اگر وظیفه طراحی گوشی به عهده اچ‌تی‌سی گذاشته می‌شد خیالمان از یک چیز راحت بود و آن‌هم بلندگوهای فوق‌العاده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، کمپانی تایوانی کوچک‌ترین نقشی در طراحی گوشی نداشته و احتمالا گوگل عمدا این نقص را در گوشی گذاشته تا ثابت کند گوشی را خودش به تنهایی طراحی کرده است!

از شوخی که بگذریم، اگرچه بلندگوهای استریو هم مانند شارژ وایرلس استفاده چندانی ندارند و نبودشان نقص بزرگی محسوب نمی‌شود، وجودشان باعث دلگرمی است و شاید تلخی پرداخت ۷۰۰ دلار را اندکی کاهش دهد!

حاشیه‌های باریک‌تر

اپل نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی‌هایش را خودش تولید می‌کند و به همین دلیل حداقل در زمینه هماهنگی میان قطعات یک سر و گردن از اندروید بالاتر بوده است. گوگل از این وضعیت ناراضی بود و سری نکسوس را به منظور رقابت مستقیم اندروید و آی‌او‌اس روانه بازار کرد. این ماجرا را تعریف کردیم که بگوییم اگر گوگل قصد رقابت با اپل دارد، لازم نیست نقص‌های آیفون را هم در پرچمدارش بگنجاند!

آیفون به دلیل وجود دکمه هوم و حسگر اثر انگشت نمی‌تواند حاشیه پایین گوشی را کوچک کند که درنتیجه حاشیه بالا را هم نمی‌توان دستکاری کرد، زیرا تقارن طراحی کاملا به هم می‌خورد. نکته عجیب این‌که پیکسل هیچ دکمه‌ای در پایین نمایشگر ندارد، اما همچنان فضای خالی عجیب و غریبی در این بخش گجت خودنمایی می‌کند. برای اثبات این موضوع به ال‌جی جی‌۲ اشاره کنیم که نمایشگر ۵٫۲ اینچی داشت و با تکنولوژی سال ۲۰۱۳ ساخته شده بود، اما ارتفاعش همچنان بیش از ۵ میلی‌متر از پیکسل کوتاه‌تر است.

این بود ۵ ویژگی جالب اما نه‌چندان ضروری که به هر حال عدم حضورشان در پیکسل حس می‌شود. نظر شما درباره آن‌ها چیست؟ آیا با این مقاله موافقید؟ شما ترجیح می‌دهید چه ویژگی‌هایی در این گوشی ببینید؟

Call Now Button