آیفون ۷ به طور رسمی از این هفته به بازار عرضه می شود

غلامحسین کریمی ،رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و لوازم جانبی،وارد شدن گوشی های آیفون ۷ را در روزهای آینده موجب کاهش عطش بازار و شکستن قیمت ها عنوان کرد و گفت:گوشی های آیفون ۷ که هم اکنون در بازر وجود دارد همه قاچاق است؛ اما گوشی هایی که توسط ۶-۷ شرکت وارد شده است و طی امروز و فردا به صورت رسمی از گمرکات کشور ترخیص خواهد شد دارای گارانتی واقعی و ثبت کد IMEI درشبکه گمرک و سازمان صنعت و معدن است.

کریمی ادامه داد: پیش از این نیز وقتی از گوشی آیفون ۷ رونمایی شد به مردم اطلاع رسانی کردیم گوشی هایی را که از مجاری غیر رسمی وارد کشور شده است خرید نکنند تا در بحث گارانتی و سایر موارد به مشکل نخورند.

غلامحسین کریمی ضمن تاکید بر این موضوع که هیچ کدام از شرکت های مورد تایید وزارت صنعت و معدن برای واردات آیفون، نمایندگی رسمی اپل نیستند ابراز کرد: شرکت اپل سیاست های خودش را برای دادن نمایندگی دارد و بیشتر فروشگاههای آیفون در خیلی از کشورها که به نام اپ استور فعال هستند خدمات شرکت اپل را ارانه می دهند . وی توضیح داد :در کشور تا به امروز ۱۷ شرکت، مجوز واردات گوشی آیفون (اپل) به کشور را کسب کرده اند که این شرکت‌ها به صورت حقوقی بوده و شخص حقیقی در واردات این محصول دخالت ندارند.شرکت هایی که در کشور برای واردات گوشی آیفون تعیین شده اند در واقع خرید غیر مستقیم انجام می دهند و با ضمانت خود به مردم گارانتی ارائه می دهند .

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی ضمن اشاره به اینکه گارانتی ای که توسط شرکت های مجاز برای واردات رسمی ارائه می شود، ۱۸ ماهه است،عنوان کرد: این شرکت ها موظف هستند سرویس و خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند و اگر تخلفی دیده شود اتحادیه به آن رسیدگی می کند.

او از مردم درخواست کرد که این گوشی را حتما از مغازه‌های دارای پروانه فروش،خریداری و از گارانتی این محصول مطمئن شده و ضمنا این را در نظر بگیرند که گوشی های همراه دارای شناسه است و می توانند با ارسال کد ۱۵رقمی از سلامت این محصول مطمئن شوند.

غلامحسین کریمی ضمن هشدار به مردم نسبت به وجود یکسری از گارنتی ها تقلبی،بیان کرد : یکسری از فروشندگان گارانتی به نام اینتل ارائه می دهند که این گارانتی به صورت قاچاق می آید و اصلا مورد قبول نیست و گارانتی قاچاق محسوب می شود . اتحادیه با متقلبین به شدت در این زمینه برخورد می کند و تاپایان سال امیدواریم آنها را از بازار جمع کنیم .

Call Now Button