مدیرعامل سابق مایکروسافت می‌گوید در مورد آیفون اشتباه کرده است

استیو بالمر، مدیرعامل سابق مایکروسافت، در مصاحبه‌ای که اخیرا با وب‌سایت بلومبرگ داشته است اظهارات سال ۲۰۰۷ خود را، راجع به مسخره بودن آیفون، پس گرفته است.

کمی بعد از اینکه استیو جابز از اولین آیفون رونمایی کرد، یکی از خبرنگاران حین یک کنفرانس خبری از بالمر پرسید که درباره این دستگاه چه فکر می‌کند.

۵۰۰ دلار؟ هزینه قبض رایگان؟ با یک برنامه بلند مدت؟ من می‌گویم که این گران‌ترین موبایل جهان است و نظر مشتریان تجاری را به خود جلب نمی‌کند چون هیچ صفحه کلیدی ندارد. بدون صفحه کلید این گوشی برای ایمیل دادن مناسب نیست… الان سالانه میلیون‌ها میلیون میلیون گوشی فروخته می‌شود و اپل سالانه صفر گوشی می‌فروشد. در عرض شش ماه آینده آن‌ها گران‌ترین گوشی دنیا با فروش کم نسبت به بازار جهانی خواهند داشت.

حال تقریبا پس از ده سال از این سخنان، بالمر اعتراف کرده که اشتباه کرده است.

ای کاش که زودتر به فکر فروش گوشی‌های یارانه‌ای از طریق اپراتورها می‌افتادم. مردم علاقه دارند به این نکته اشاره کنند که من گفته بودم آیفون هرگز به فروش نمی‌رسد. خب، ۶۰۰ یا ۷۰۰ دلار خیلی زیاد است و این خلاقیت تجاری اپل بود که پرداخت این هزینه را به پرداخت قبض‌های ماهانه تبدیل کرد.

بالمر همچنین تایید کرده است که بهتر بود مایکروسافت زودتر به فکر ساخت و فروش سخت‌افزار می‌افتاد. او به این نکته اشاره کرده است که تصمیم او برای متمرکز شدن بر روی سخت‌افزار با حمایت کامل هیئت‌مدیره همراه نبوده است. او همچنین گفته است که این تصمیم باعث به هم خوردن رابطه‌اش با بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، شده است.

مایکروسافت سال ۲۰۱۲ و با Surface RT وارد بازار تبلت‌ها شد که فروش بسیار کمی داشت و ۹۰۰ میلیون دلار به ارزش این شرکت ضرر وارد کرد. پس از آن کم کم سرفیس‌های مایکروسافت سر پا شدند به طوری که در سال مالی ۲۰۱۶ بیش از ۴ میلیارد دلار فروش برای مایکروسافت به ارمغان آوردند.

Call Now Button