نوکیا رسما تایید کرد: گوشی جدید سال ۲۰۱۷ رونمایی می‌شود

به احتمال بسیار زیاد سال آینده باید شاهد بازگشت و حضور مجدد نوکیا در بازار تلفن‌های هوشمند باشیم. این کمپانی فنلاندی در جلسه‌ای که با حضور سرمایه‌گذاران برگزار شد به طور رسمی تایید کرد که در سال ۲۰۱۷ به دنیای تلفن‌های هوشمند باز خواهد گشت. تصویر زیر نقشه راه نوکیا برای سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد که تایید می‌کند این برند سال ۲۰۱۷ مجددا به عرصه تلفن‌های هوشمند قدم خواهد گذاشت.

 

البته در این تصویر گفته‌ شده که فقط «برند» نوکیا به بازار تلفن‌های هوشمند بازمی‌‌گردد و احتمالا نباید منتظر رونمایی از گوشی هوشمند توسط این کمپانی باشیم. از قرار معلوم، نوکیا به عنوان مالک برند و یا فروشنده پتنت در بازار تلفن‌های هوشمند حضور خواهد داشت و تنها بر تولید تلفن‌های هوشمند نظارت می‌کند. درواقع ساخت تلفن هوشمند با برند نوکیا احتمالا به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این کمپانی با نام HMD و با همکاری Foxconn’s R & D واگذار خواهد شد.

شرکت HMD، طی یک قرارداد اختصاصی ده ساله، حق استفاده از برند نوکیا را تصاحب کرد و انتظار می‌رود در سه سال اول فعالیت، حداقل ۵۰۰ میلیون پوند برای بازاریابی تلفن‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کند.

پیش از این نیز خبرهایی در مورد رونمایی از تلفن هوشمند نوکیا در ماه فوریه و در کنگره جهانی موبایل (MWC ) سال آینده منتشر شده بود. بعضی از شایعات هم از رونمایی از گوشی نوکیا تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ خبر می‌دهند. پس باید منتظر بود و دید که نوکیا چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد. اما به هر حال احتمالا سال ۲۰۱۷ سال بازگشت نوکیا به بازار تلفن هوشمند خواهد بود.

Call Now Button