محصول جدیدی از سری گوشی‌های لوکس لنوو: Lenovo ZUK Edge

برند ZUK که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد یکی از زیرمجموعه‌های لنوو است که عملکرد خوبی در بازار موبایل از خود نشان داده است. یکی از گوشی‌هایی که توسط این کمپانی در آینده‌ای نزدیک عرضه می‌شود Edge نام دارد که برای موبایل‌دوستان نامی کاملا آشناست. خبر تولید این اسمارت‌فون از یک شایعه فراتر رفته و توسط سازمان TENAA چین و نایب رییس لنوو نیز به تایید رسیده است. در ادامه به شرح جزئیات این گوشی می‌پردازیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

چندی پیش صفحه‌ای تاییدشده در وب‌سایت Weibo که متعلق به نماینده لنوو است یک اسکرین‌شات از بخش About گوشی منتشر کرد. با نگاهی دقیق به این تصویر می‌توان اکثر مشخصات زوک اج را استخراج کرد. قلب تپنده گوشی پرچمدار محصولات کوالکام، اسنپدراگون ۸۲۱، است که توسط چهار هسته با فرکانس ۲٫۱۵ گیگاهرتز همراهی می‌شود. شتاب‌دهنده گرافیکی دستگاه هم همان‌طور که انتظار می‌رفت ادرنو ۵۳۰ اعلام شده است.

برای مدت‌ نسبتا زیادی حجم رم گوشی‌ها بین ۱ تا ۲ گیگابایت باقی مانده بود اما حالا در چند ماه گوشی‌هایی با رم ۳ و ۴ گیگابایت از دور خارج شدند و پرچمداران آینده اکثرا رم ۶ گیگابایتی دارند. زوک اج هم از این قاعده مستثنی نیست و ۶ گیگابایت فضای رم به منظور جابجایی روان‌تر میان اپلیکیشن‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حافظه داخلی دستگاه ۱۲۸ گیگابایت است که در کمال تعجب تنها ۱۰۳ گیگابایت از آن در اختیار کاربر است یعنی ۲۵ گیگابایت توسط نرم‌افزارهای پیش‌فرض اشغال شده است!

آخرین موردی که در تصویر بالا به چشم می‌خورد برخورداری گوشی از اندروید ۷٫۰ و رابط کاربری ZUI نسخه ۲٫۵٫۰۸۱ است. مشخصاتی که در ادامه شرح می‌دهیم توسط وب‌سایت TENAA افشا شده‌اند. از جمله آن‌ها باید به نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت، سنسور ۸ مگاپیکسلی در جلو و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

البته نکته قابل توجه این‌که مشخصات افشاشده در TENAA با تصویری که از طرف لنوو منتشر شده اندکی متفاوت هستند. از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که نسخه‌های مختلفی از گوشی تولید می‌شود. ظاهرا نسخه ضعیف‌تری از زوک اج هم وجود دارد که از جمله مشخصاتش می‌توان به فضای رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی، اندروید ۶٫۰ و پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ با هسته‌های ۲٫۳۵ گیگاهرتزی اشاره کرد. جالب اینجاست که سرعت هسته‌های پردازشی در این نسخه از نمونه قوی‌تر بیشتر است!

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ با توجه به این‌که هنوز صحبتی از نمایشگر اج در این گوشی نشده آیا لنوو هم به تقلید از سامسونگ پرچمداری با لبه‌های خمیده تولید می‌کند؟ نظر شما درباره نمایشگرهای اج چیست؟ آیا حضور آن‌ها را ضروری می‌دانید؟

Call Now Button