امنیت چقدر برای کاربران موبایل اهمیت دارد؟

طبق تحقیقات انجام‌شده توسط Ubuntu Core، کمتر از یک‌سوم کاربران در بریتانیا آپدیت‌های فریم‌ور را به محض انتشار نصب می‌کنند و ۴۰ درصد نیز هیچ‌وقت سراغ آپدیت‌های جدید فریم‌ور نمی‌روند. آپدیت نکردن دستگاه‌ها کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهد، زیرا به‌روزرسانی‌های جدید برای رفع مشکلات و باگ‌های امنیتی منتشر می‌شوند و نصب نکردن آنها ممکن است اجازه دسترسی به دستگاه کاربر بدهد.

نکته جالب توجه دیگر این است که تعداد قابل توجهی از کاربران گمان می‌کنند که حفظ امنیت دستگاهشان وظیفه آنها نیست. تقریبا یک‌چهارم افراد (۲۲ درصد) بر این باورند که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مسئول حفظ امنیت دستگاه‌های آنها هستند و ۱۸ درصد نیز معتقدند که حفظ امنیت وظیفه تولیدکنندگان است. اما مورد نگران‌کننده آنجاست که تقریبا نیمی از کاربران (۴۸ درصد) نمی‌دانند که از دستگاه‌هایی همچون روترها می‌توان به عنوان ابزاری برای جاسوسی از صاحبانشان یا حمله‌های سایبری استفاده کرد.

بیش از ۲۰۰۰ نفر از شهروندان بریتانیا در انجام این تحقیق مشارکت کرده‌اند و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که شکاف عمیقی وجود دارد میان صنعت و باور و درکی که مردم از آن به دست آورده‌اند. به نظر می‌رسد بهتر است رگولاتورها تولیدکننده‌ها را مجبور به دریافت هزینه بیشتر کنند و در مقابل مکانیزم‌های خودکار و قابلیت رفع مشکل از راه دور را از آنها بخواهند. اما مطمئنا یکی از کارهایی که هر فردی برای ایمن‌سازی باید انجام دهد تغییر پسوردهای پیش‌فرض است.

Call Now Button