پوشش شبکه نسل ۴ و ۴٫۵ اپراتور اول در ۱۸۵ شهر/ شرایط استفاده از نسل ۴٫۵ موبایل

مرتضی طاهری بخش  در پاسخ به وضعیت پیشرفت پوشش نسل ۴ و ۴٫۵ همراه اول، گفت: توسعه شبکه موبایل باند پهن از اردیبهشت ۹۳ شروع شد و با راه اندازی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سایت نسل ۳ و ۴ هزار سایت نسل ۴ و ۴٫۵ توسعه ادامه دارد.

معاون فنی و توسعه همراه اول با بیان اینکه برنامه اپراتور اول تا پایان سال، رسیدن به ۱۸ هزار سایت نسل ۳ و ۱۱ هزار سایت نسل ۴٫۵ است، اعلام کرد: هم اکنون سرویس های نسل ۴ و ۴٫۵ همراه اول در ۱۸۵ شهر قابل دریافت است و به زودی اکثر شهرها تحت پوشش این تکنولوژی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: فناوری مورد استفاده، آخرین تکنولوژی موبایل باند پهن در بازار است که پیش از همراه اول تنها در یک کشور اروپایی استفاده شده و همزمان با کشور سنگاپور در ایران نیز در حال ارائه است.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه نسل ۴٫۵ از اسفند ۹۴ در آبادان و خرمشهر شروع شد که برای نخستین بار بود که این تکنولوژی در اختیار مردم قرار می‌گرفت، افزود: برنامه توسعه تا پایان اسفند ۹۵ با نصب و راه اندازی ۱۱ هزار سایت نسل ۴٫۵ ادامه خواهد داشت.

طاهری بخش اوج کار در این برنامه توسعه را از شهریور تا بهمن ۹۵ عنوان کرد و از صبوری مشترکین همراه اول به دلیل برخی قطعی ها و مشکلات احتمالی در راستای عملیات ارتقاء، توسعه و نوسازی شبکه قدردانی کرد.

 

معاون فنی و توسعه همراه اول در خصوص برنامه توسعه شبکه وای فای این اپراتور که با نام تجاری «وای فای اول» ارائه می شود، نیز گفت: سرویس وای فای همراه اول که از خرداد ۹۵ ارائه شده، تا انتهای سال جاری در بیش از ۱۰۰۰ نقطه از  مراکز پر تردد کشور نصب و راه اندازی می شود.

وی با اشاره به شرایط استفاده از فناوری نسل ۴ و ۴٫۵ تلفن همراه توضیح داد: مشترکینی که گوشی آنها امکان پشتیبانی از سرویس نسل ۴ را دارد، می توانند با تعویض سیم کارت خود به یوسیم (usim) از امکانات و سرویس های نسل ۴ و ۴٫۵ تلفن همراه برخوردار شوند.

طاهری بخش توضیح داد: فناوری نسل ۴٫۵ با ارائه دو قابلیت Carrier Aggergation و MIMO با عنوان LTE Advanced pro شناخته می شود.

وی افزود: این شرکت که عرضه نسل ۴٫۵ را از اسفند۹۴ در آبادان و خرمشهر آغاز کرده بود و ثبت سرعت ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه در نسل ۴٫۵ در هر دو نمایشگاه تلکام و الکامپ امسال تست شد.

معاون فنی و توسعه همراه اول با تأکید بر توان فنی و مهندسی این شرکت اظهار داشت: در هر هفته حدود ۱۰۰۰ سایت با استفاده از توان و تخصص جوانان ایرانی وارد شبکه می شود که به گفته شرکت های خارجی این حجم از توسعه بی سابقه بوده و توسعه در دست اجرا، بزرگترین پروژه توسعه مخابراتی خاورمیانه است.

Call Now Button