هشدار: کاربران آیفون مراقب عامل جدید قبض‌های نجومی باشند!

اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ همزمان با معرفی iOS ۵ و OS X Mountain Lion از سرویس پیام‌رسان خود با نام iMessage رونمایی کرد. این سرویس در سایت اپل با نام ساده‌تر Message معرفی شده است. آی‌مسج به کاربران آی‌او‌اس و مک این را امکان می‌دهد تا با دستگاه‌هایشان بتوانند به صورت مجانی متن، عکس، ویدیو، استکیر و.. رد و بدل کنند و علاوه‌ بر آن امکان دیدن Deliver شدن پیامشان را داشته باشند. آی‌مسج برنامه‌ای جدا نیست و نیازی به دانلود ندارد اما برای استفاده از آن، همانند فیس‌تایم (تماس صوتی / ویدیویی بین کاربران اپل) باید اپل آی‌دی‌تان را روی دستگاه تنظیم کنید. اگر این کار را انجام نداده یا اصلا اپل‌آیدی نداشته باشید آیفونتان تلاش می‌کند به وسیله شناسایی شماره خط گوشیتان این سرویس را فعال کند تا زمانی که به دیگران پیغام می دهید یا زنگ می‌زنید دیگران بتوانند شمارا شناسایی کنند و از سواستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

این سرویس پس از در دسترس قرار گرفتن نزد کاربران در ایران طی سال‌های اخیر مدتی را بدون مشکل  کار می کرد. تا اینکه امروزه نه تنها نمی‌توانید با استفاده از شماره موبایل‌تان این سرویس‌ را فعال کنید بلکه برای خلاص شدن از شر نمایان شدن ارور در دفعات متعدد احتمالا تصمیم خواهید گرفت از آن استفاده نکنید و از سرویس‌های مشابه همانند تلگرام بهره‌مند شوید. اما دلیل نمایان شدن این ارور چیست؟

برای شناسایی خط سیم‌کارت‌تان و فعال شدن سرویس FaceTime یا iMessage هشداری نمایش داده می‌شود که در آن به کاربر اعلام می‌کند: “جهت فعال‌سازی iMeesage / FaceTime  یک اس‌ام‌اس ارسال می‌شود که ممکن است اپراتورتان بابت آن از شما هزینه دریافت کند و از اعتبار سیم کارتتان کاسته شود.


این محدودیت از سوی اپراتورهای کشور برای کاربران اعمال شده و باعث می‌شود که شما نتوانید با شماره سیم کارت خود، سرویس آی‌مسج را فعال کنید و بدین ترتیب سیستم عامل iOS سعی می کند تا با تلاش های ‍متعدد این سرویس را روی سیم کارت شما فعال ساخته و در نهایت نیز به دلیل محدودیت های ایجاد شده موفق به این کار نمی‌شود. بدین ترتیب با هر بار تلاش برای فعال سازی این سرویس شما ۱۵۰ تومان هزینه ارسال پیامک به خارج از کشور پرداخت می کنید که بسیاری از کاربران از آن بی اطلاع هستند و در طی روز بارها و بارها با تایید ارسال پیامک فعالسازی، مبلغ زیادی را در این جهت پرداخت می کنند.


راه جلوگیری از پرداخت های متعدد فعال سازی آی‌مسج چیست؟

  • برای جلوگیری از این اتفاق کافیست به مسیر Setting>Messages بروید و گزینه iMessage را غیرفعال کنید.
  • اما اگر قصد دارید از آی‌مسج روی اپل آی‌دی‌تان استفاده کنید باید هربار که با پیغام بالا مواجه می‌شود گزینه Cancel‌ را انتخاب کنید.

Call Now Button