۸ ویژگی احتمالی درمورد گلکسی اس ۸

شاید مهم‌ترین گوشی که طی چند هفته آینده منتظر دیدنش هستیم گلکسی اس ۸ سامسونگ باشد؛ پرچمداری که می‌آید تا موفقیت نسل قبلی خود را تکرار کند و خاطره تلخ نوت ۷ را به فراموشی بسپارد.

هر روز شاهد انتشار اخبار و شایعاتی هستیم که ما را بیشتر با ویژگی‌های گلکسی اس ۸ آشنا می‌کنند، از شایعه در مورد طراحی جدید گوشی بگیر تا لنز دوگانه دوربین آن، اما به همه این شایعات نمی‌شود اطمینان کرد.

در این مطلب ۸ مورد از قوی‌ترین شایعات منتشر شده در مورد Galaxy S8 را به شما معرفی می‌کنیم؛ شایعاتی که شانس زیادی دارند تا به حقیقت بپیوندند.

نمایشگر بزرگ‌تر با حاشیه باریک‌تر

این یکی از اصلی‌ترین شایعاتی است که درمورد گلکسی اس ۸ وجود دارد و منابع خبری مختلف به آن اشاره کرده‌اند. طبق شنیده‌ها نمایشگر گلکسی اس ۸ از دو طرف خمیده خواهد بود و حاشیه‌ بالا و پایین آن بسیار باریک خواهد شد آنطور که جایی برای دکمه خانه هم باقی نمی‌ماند. به این ترتیب اندازه صفحه نمایشگر بزرگ‌تر می‎‏شود درحالی که اندازه و ابعاد گوشی تغییر نمی‌کند.

ادغام اسکنر اثر انگشت با نمایشگر

همانطور که گفتیم با باریک شدن حاشیه پایین نمایشگر دیگر جایی برای تعبیه دکمه خانه و اسکنر اثر انگشت باقی نمی‌ماند اما سامسونگ قرار نیست دکمه Home را حذف کند بلکه با استفاده از فناوری جدیدی آن را با صفحه نمایشگر ادغام می‌کند. به این ترتیب به جای فشار دادن دکمه باید نمایشگر گوشی را لمس کنید تا قفل آن باز شود.

نمایشگر حساس به فشار

چند سالی است که اپل از نمایشگرهای حساس به فشار در گوشی‌های آیفون استفاده می‌کند. پس از معرفی فناوری ۳D Touch چند شرکت اندرویدی نیز به صورت محدود از این فناوری در محصولات خود استفاده کردند که چندان تاثیرگذار نبود. ممکن است گلکسی اس ۸ اولین گوشی سامسونگ باشد که از فناوری مشابه ۳D Touch  در نمایشگر خود استفاده کند.

پشتیبانی از S Pen

گفته می‎شود سامسونگ به گلکسی اس ۸ امکان پشتیبانی و کار کردن با قلم دیجیتال را اضافه کرده است. تا پیش از این تنها خانواده گلکسی نوت این شرکت با S Pen سازگاری داشتند اما ممکن است از این پس بتواند از ویژگی‌های نرم‌افزاری آن در پرچمداران گلکسی اس نیز بهره برد.

اسپیکرهای استریو

در جدیدترین رندهای فاش شده از گلکسی اس ۸ به وضوح می‌توان اسپیکرهای استریو را در بالا و پایین گوشی مشاهده کرد. چند ماه پیش سامسونگ شرکت Harman را، که در زمینه تجهزات صوتی فعال است، به قیمت ۸ میلیارد دلار خرید. این خرید موجب شده است تا حتی شایعه اضافه شدن هدفون بی‌سیم به بسته‌بندی گلکسی اس ۸ قوت گیرد هرچند که جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هنوز پابرجا خواهد ماند.

فوکوس خودکاری دوربین سلفی

علاوه بر اینکه ممکن است کیفیت دوربین جلو galaxy S8 از ۵ مگاپیکسل به ۸ مگاپیکسل برسد این احتمال وجود دارد که سامسونگ ویژگی‌های بیشتری به دوربین سلفی دستگاه بیفزاید. یکی از این امکانات اضافه شدن فوکوس خودکار به دوربین سلفی است که سبب می‎‏شود سوژه‌های درون تصویر با وضوح بیشتری ثبت گردند و چهره شما بهتر دیده شود.

استفاده به جای کامپیوتر

مایکروسافت در لومیا ۹۵۰ ویژگی Continuum را معرفی کرد که با وصل کرد گوشی به نمایشگر می‌توان به عنوان کامپیوتر از آن استفاده کرد. شایعات اینطور می‌گویند که گلکسی اس ۸ نیز ویژگی مشابه Continuum خواهد داشت با وصل شدن به یک مانیتور خیلی سریع تبدیل به کامپیوتر می‎شود.

سخت‌افزارهای قدرتمند

وقتی نوبت به سخت‌افزار می‌رسد سامسونگ برای پرچمدارانش کم نمی‌گذارد. انتظار داریم نسخه آمریکای گلکسی اس ۸ از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده کند و در نسخه جهانی این دستگاه پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ به کار گرفته شود. همچنین ۸ گیگابایت حافظه رم موردی دیگری است که حضور آن در اس ۸ محتمل به نظر می‌رسد. به این ترتیب ترکیب این سخت‌افزارها قدرت بسیار بالایی به دستگاه خواهند بخشید.

  • پیش‌بینی می‎شود Galaxy S8 امسال با کمی تغییر معرفی شود و در اواسط ماه آوریل به بازار بیاید. شما دوست دارید کدام یک از این ۸ ویژگی را در پرچمدار جدید سامسونگ شاهد باشید؟
Call Now Button