انتشار اولین نسخه آزمایشی iOS 10.3 با یک سورپرایز و چند قابلیت جدید

اپل شب گذشته اولین نسخه آزمایشی iOS 10.3 را پس عرضه نسخه نهایی iOS 10.2.1 برای توسعه دهندگان منتشر کرد. شماره ساخت این نسخه ۱۴E5230e است.

سورپرایزی که اپل در نسخه برای کاربران خود داشته اضافه شدن بخش Find My AirPods در برنامه Find My iPhone است. به وسیله این قابلیت می‌توانید اگر AirPodsتان را گم کرده‌اید با دو روش پیدا کنید. روش اول دیدن مکان AirPods در نقشه است که کمی غیر معقول به نظر می‌رسد. روش دوم پخش شدن صدایی نسبتا بالا از AirPods است که می‌توانید به وسیله آن اگر AirPods را در نزدیک مکانی که قرار دارید پیدا کنید. البته هر دو روش به شرطی امکان پذیر است که AirPods به یکی از دستگاههایی که در iCloud ثبت شده است از طریق بلوتوث متصل باشد. در غیر این صورت باید به یاد بیاورید آخرین مکانی که AirPodsتان را گم‌ کرده‌اید کجا بوده و به آن محل مراجعه کنید. در واقع Find My AirPods زمانی به کار می‌آید که هدفونتان را در جایی نزدیک به آیفون، آیپد یا مک (۵ الی ۱۰ متر) گم‌ کرده‌اید. اپل به کاربران هشدار داده هنگام پخش صدای Find My AirPods توجه داشته باشند که AirPods را درون گوش خود قرار نداده باشند. چرا که پخش این صدا کمی بیشتر از صدای حالت عادی است که ممکن است به گوش آسیب برساند.

 

از دیگر تغییرات مهم این نسخه می‌توان به بهبود عملکرد سیری، ویجت جدید برنامه پادکست، پشتیبانی سافاری از Reduced Motion، قابلیت‌های جدید در بخش Car Play و تغییر فایل ‌سیستم به APFS اشاره کرد. سال گذشته اپل اولین نسخه آزمایشی iOS 9.3 را با قابلیت‌ Night Shift در تاریخ ۲۲ ژانویه منتشر کرد و نسخه نهایی آن در ۲۱ مارس در اختیار کاربران عمومی قرار گرفت. بدین ترتیب احتمالا همانند سال پیش باید شاهد انتشار نسخه نهایی iOS 10.3 تا آخر مارس باشیم. سال گذشته آیپد‌های جدید نیز همزمان با انتشار iOS 9.3 معرفی شدند اما طبق آخرین شایعات منتشر شده امسال اپل آیپدهای جدید را با تاخیر معرفی می‌کند.

در این ویدئو می‌توانید قابلیت‌های جدید iOS 10.3 Beta 1 را مشاهده کنید.

 

Call Now Button