گوگل مپس میزان دشواری پیدا کردن جای پارک را تخمین می‌زند

سرویس گوگل مپس روی اندروید با قابلیت جدیدی به‌روز شده است که میزان دشواری پیدا کردن جای پارک در برخی از شهرهای خاص را تخمین می‌زند. این قابلیت که با “آیکن دشواری پارک کردن” نمایش داده می‌شود، در ابتدای راه‌اندازی این سرویس، در ۲۵ شهر ایالات متحده فعال شده است.

 

اطلاعات ارائه‌شده در مورد میزان سختی پیدا کردن جای پارک، لحظه‌ای نیستند. گوگل از تکنیکی مشابه تکنیک تخمین شلوغ‌ترین زمان در مراکز تجاری محلی، برای این سرویس استفاده می‌کند. اما طبق گفته گوگل، این سرویس هنوز هم باید آن‌قدر دقیق باشد که زمانی که در حال حرکت هستید، به شما اطلاعاتی در مورد اینکه باید برای چه نوع ترافیک پارکینگی آماده باشید، ارائه دهد. میزان دشواری پیدا کردن جای پارک در این سرویس، با سه رنج آسان، متوسط و سخت یا محدود نمایش داده می‌شود.

اپلیکیشن گوگل مپس مخصوص آی‌اواس، فعلا چنین قابلیتی ندارد. شیکاگو، سان‌فرانسیسکو، نیویورک و لس‌آنجلس، ازجمله شهرهایی هستند که ویژگی دشواری پیدا کردن جای پارک، در آن‌ها فعال شده است.
ویژگی “دشواری پیدا کردن جای پارک” در زمان مسیریابی فعال می‌شود و با آیکنی که حرف P روی آن درج شده، در پایین صفحه، نمایش داده می‌شود.

 

Call Now Button