HTC 11؛ صعود به قله یا سقوط آزاد؟

چندی پیش علاقمندان دنیای تکنولوژی، حساب ویژه‌ای روی کمپانی اچ‌تی‌سی و محصولات آن باز می‌کردند و گجت‌های تولید شده توسط این شرکت تایوانی، به عنوان رقیبی اصلی برای سایر تولید کننده‌ها به حساب می‌آمد. اما امروزه، آنها با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند که باعث شده تا فروش محصولات‌شان تا حد زیادی پایین بیاید. آیا پرچمدار جدید با نام اچ‌تی‌سی ۱۱، می‌تواند راه نجاتی برای این کمپانی باز نموده و طرفداران را مجددا به خرید محصولاتش ترغیب کند؟

آیا قیمت بالایی برای HTC 11  باید در نظر گرفته شود و با فروش تعداد کافی، به اهداف خود برسد؟ یا باید قیمت آن را متعادل در نظر بگیرد و روی فروش بالای آن حساب کند؟ این روزها در حالی که شرکت‌های تولید کننده تلفن هوشمند، تصمیمات خود پیرامون تغییر طراحی یا معرفی دیوایس جدید را با ترس و لرز می‌گیرند، سوال‌هایی که مطرح شد، از جمله چیزهایی است که مسئولان اچ‌تی‌سی باید پاسخ قانع کننده‌ای برای آن پیدا کنند.

تمامی این حرف‌ها و تصمیمات، سبب موفقیت یا شکست یک محصول می‌شود. اما حقیقت این است: یک دیوایس تا زمانی که قابلیت رقابت با محصولات مشابه خود را نداشته باشد، نمی‌تواند فروش خوبی برای شرکت تولید کننده رقم بزند.

شجاعانه ترین حالت ممکن برای تولید یک محصول، حفظ اصالت است. کاری که کمپانی ال‌جی در معرفی G5 از خود نشان داد. اما این موضوع همیشه جواب نمی‌دهد. به نظر شما آیا اچ‌تی‌سی برای پرچمدار جدید خود، سعی می‌کند تا اصالتش را حفظ کند؟ ما اینچنین فکر نمی‌کنیم. چرا که موفقیت یا عدم موفقیت این محصول، به صورت کاملا مستقیم به ماندن یا نماندن آنها در عرصه تلفن‌های هوشمند بستگی دارد و گرفتن این تصمیم، ریسک بزرگی برای مسئولان اچ‌تی‌سی محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد که باید منتظر یک طراحی جدید در محصولات این شرکت تایوانی باشیم.

پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی به طور حتم از صفحه نمایش QHD بهره خواهد برد. چرا که آنها نمی‌خواهند تا طرفداران واقعیت مجازی را از دست بدهند. اگرچه این تکنولوژی هنوز آنچنان که باید و شاید رشد نکرده و به تکامل نرسیده، اما اگر طراحان اچ‌تی‌سی از این قضیه چشم‌پوشی کنند، مطمئنا مشتریان برای رفع این نیاز به سراغ برندهای دیگر خواهند رفت. صحبت از قابلیت‌های جدید شد و اشاره به این نکته نیز الزامی است که گوگل در محصول جدید خود، از دستیار هوشمند Google Assistant رونمایی کرد. مسئولان اچ‌تی‌سی نیز دست به کار شدند و دستیار دیجیتالی خود با نام Sense Companion را طراحی کردند که در HTC U Play و HTC U Ultra شاهد آن بودیم.

 

احتمالا شما به این فکر می‌کنید که پردازنده، نقطه قوت یک تلفن هوشمند به حساب می‌آید. مشکل اصلی این است که اگر اچ‌تی‌سی بخواهد پرچمدار جدید خود را در کنگره جهانی موبایل (MWC 2017) معرفی نماید؛ که البته انتظار می‌رود همین اتفاق بیافتد، نمی‌تواند از پردازنده Snapdragon 835 استفاده نماید. چرا که سامسونگ در حال حاضر به صورت انحصاری، تنها شرکتی است که حق استفاده از آن را دارد. به معنای دیگر، اچ‌تی‌سی دو راه دارد. یا باید از پردازنده Snapdragon 821 استفاده کند و یا با سامسونگ توافق کند. حتی اگر آنها بتوانند تا سیستم عامل را به معنای واقعی بهینه کنند و یا در نمایش اعداد و ارقام بنچمارک‌‌ها تقلب کنند، باز هم نمی‌توانند با پردازنده Sanpdragon 835 رقابت کنند.

دوربین و باتری دستگاه نیز باید به اندازه کافی خوب باشد که توان رقابت با سایر محصولات را داشته باشد. به اختصار، اچ‌تی‌سی باید یک تلفن هوشمد تمام و عیار را معرفی کند تا بتواند خود را از این مهلکه نجات دهد.

در نهایت به قیمت دیوایس می‌رسیم. برای یک تلفن هوشمند رده بالا، قیمت بالا نیز تقریبا یک چیز طبیعی است. اما برمی‌گردیم به نقطه اول. اگر کاربران بخواهند هزینه زیادی را برای یک تلفن هوشمند بپردازند، ترجیح می‌دهند تا این پول را صرف خرید یک برند معروف کنند. با وجود دیوایس‌هایی که قرار است در سال ۲۰۱۷  معرفی شوند، اچ‌تی‌سی شانس جذب مشتری پایینی دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که اچ‌تی‌سی ۱۱ تا چه اندازه توان رقابت با دیگر محصولات را دارا خواهد بود.

 

 

 

Call Now Button