گوشی‌های جدید سونی با دوربین مجهز به Motion Eye به زودی معرفی می‌شوند

  • سرویس خبر
    ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۰ ۰ نظر

    گوشی‌های جدید سونی با دوربین مجهز به Motion Eye به زودی معرفی می‌شوند

رضا جلالی
مدتی است که سونی خانواده جدید اکسپریا X را جایگزین اکسپریا Z در پرچم‌داران خود کرده است. حال خبرها از این حکایت دارد که سونی در حال کار بر روی دو مدل اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium است که به قابلیت جدیدی مجهزند.
بر اساس گزارش‌ها، سونی در حال کار روی قابلیت جدیدی در دوربین نسل‌ بعدی خانواده اکسپریاست که Motion Eye نام دارد و به نظر می‌رسد در آخرین سنسور دوربین سونی ازآن استفاده شود.

ظاهرا این قابلیت به دوربین گوشی این امکان را می‌دهد تا به طور خودکار و پیش از لمس شاتر دوربین، ۴ عکس از شما بگیرد. اگرچه این قابلیت برای گوشی‌های اکسپریا امکان جدیدی به شمار می‌آید، چند سالی است در گوشی‌های هوشمند برخی شرکت‌ها وجود دارد. این ویژگی تا حدی شبیه Live Photos در آیفون است که قبل و بعد از لمس شاتر از شما تعدادی عکس می‌گیرد. اپل این ویژگی را در سال ۲۰۱۵ و با آیفون ۶s معرفی کرده بود. سامسونگ هم قابلیتی مشابه با نام Motion Photo را با دوربین خانواده گلکسی S7 معرفی کرد.

ممکن است ویژگی Motion Eye سونی به دوربین گوشی‌های رده‌بالای جدید این شرکت، که تا پایان امسال معرفی می‌شوند، اضافه شود؛ یعنی گوشی‌های اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium که ممکن است مانند نسل قبلی سری پریمیوم سونی، یعنی Z5 Preimum، به صفحه نمایش ۴K مجهز باشد.

این کمپانی ژاپنی هفته آینده و در کنگره جهانی موبایل رویدادی خبری خواهد داشت که در ۲۷ فوریه برگزار می‌شود و احتمالا از چند گوشی هوشمند جدید رونمایی می‌کند. البته انتظار نمی‌رود که مدل‌های ذکرشده در این نمایشگاه زودتر از ماه ژوئن معرفی شوند.

Call Now Button