۶ گوشی برتر کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷

کنگره جهانی موبایل امسال نیز با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید و شاهد معرفی گوشی‌های فوق‌العاده‌ای در آن بودیم. حال زمان مناسبی است که به عنوان جمع‌بندی در یک مقاله برترین گوشی‌های معرفی‌شده در این رویداد را با یکدیگر مرور کنیم. در این مطلب ۶ گوشی برتر را به ترتیب رتبه‌شان بررسی می‌کنیم. این رتبه‌بندی را تیم وب‌سایت Digital Trends انجام داده که طی هفته گذشته تمام گوشی‌های معرفی‌شده را از نزدیک بررسی کرده و موارد ذکرشده در این مطلب نتیجه بررسی‌های آن‌هاست.

مدال طلا: LG G6

گرچه جی۶ صفحه نمایش غول‌پیکر ۵٫۷ اینچی QHD دارد، این صفحه نمایش در بدنه‌ای بسیار کوچک‌تر از آنچه به نظر می‌رسد جای گرفته است. بدنه فلزی شیشه‌ای آن جذاب است و تقریبا تمام پنل جلو گوشی به صفحه نمایش اختصاص یافته. همان‌طور که ال‌جی در کنفرانس معرفی ادعا کرد، با یک دست به راحتی می‌توان G6 را نگه داشت و با آن کار کرد. افراد بسیاری در حال حاضر کاهش فاصله نمایشگر با لبه‌ها را دست کم می‌گیرند، اما اگر گوشی را در دست بگیرند متوجه کارایی آن می‌شوند.

پردازنده این محصول از نوع اسنپدراگون ۸۲۱ است که با ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی همراه شده. البته خوشحال‌تر می‌شدیم اگر ال‌جی می‌توانست از اسنپدراگون ۸۳۵ در گوشی‌اش استفاده کند، اما مشخصات فعلی نیز به خوبی پاسخگوی نیاز کاربر است. باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی، شارژ وایرلس (البته فقط در نسخه‌های مخصوص آمریکا) و تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 3.0 به این معناست که باتری دستگاهتان عمر طولانی خواهد داشت و اگر هم خالی شد، با سرعتی بالا می‌توانید شارژش کنید.

دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در قاب پشتی دستگاه جای گرفته که یکی از آن‌ها لنزهای زاویه باز دارد. دوربین جلو دستگاه نیز می‌تواند سلفی‌هایی با زاویه باز (تا ۱۰۰ درجه) ثبت کند. ما در مکان‌های مختلف از دوربین‌های گوشی استفاده کرده‌ایم و باید بگوییم خارق‌العاده‌اند. رابط کاربری GUI مخصوص ال‌جی به همراه اندروید ۷ نیز بسیار ساده و روان به نظر می‌آید.

هنوز قیمت G6 مشخص نشده است، اما این گوشی آنقدر خوب است که توصیه می‌کنیم تا زمان مشخص شدن قیمتش به عنوان یکی از گزینه‌های خرید به آن فکر کنید.

  • بررسی اولیه LG G6
  • مقایسه ال‌جی جی۶ با سایر پرچمداران
  • هر آنچه باید در مورد دوربین‌ LG G6 بدانید
مدال نقره: Huawei P10

هوآوی پی۱۰ یک گوشی جذاب با رنگ‌بندی‌های دلنشین و متنوع و دوربین دوگانه ساخت لایکاست. رنگ‌های Dazzling Blue و Greenery آن به کمک شرکت Pantone، که در زمینه رنگ و چاپ بسیار مشهور است، تهیه شده‌اند و خیره‌کننده به نظر می‌آیند. آرزو می‌کنیم که در آینده گوشی‌های بیشتری با چنین رنگ‌بندی‌های دلپذیری به بازار عرضه شوند.

صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل درخشان و باکیفیت است و هوآوی در این گوشی پردازنده خودش، Kirin 960، را با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراه کرده. باتری این محصول نیز ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد که تکنولوژی SuperCharge هوآوی تضمین می‌کند در مدت کوتاهی بتوان آن را شارژ کرد.

نقطه قوت واقعی P10 دوربین آن است. در پشت گوشی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور رنگی و یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با سنسور مونوکروم دیده می‌شوند. گشودگی لنز دوربین رنگی آن f/2.2 است و از تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر بهره می‌برد. نرم‌افزار دوربین گوشی نیز ارتقا یافته است و اکنون می‌توانید با آن تصاویری با افکت بوکه بگیرید. حالت پرتره جدید آن نیز با جدا کردن سوژه عکاسی از پس‌زمینه، تمرکز بیشتری بر صورت او دارد. ما تا به حال تصاویر پرتره‌ای به خوبی تصاویری که پی ۱۰ می‌گیرد، نگرفته بودیم. در زمینه ادیت تصویر نیز بهبودهای قابل توجهی صورت گرفته که می‌تواند برایتان کارآمد باشد.

قیمت این محصول ۶۵۰ یورو است. البته این قیمت مخصوص بازارهای اروپاست و برای سایر بازارها قیمت P10 هنوز اعلام نشده.

  • بررسی اولیه Huawei P10
  • نگاهی نزدیک به قابلیت‌ها و پیشرفت‌های P10 و P10 Plus
  • مقایسه عکاسی پرتره در هوآوی P10 و آیفون ۷ پلاس
مدال برنز: Sony Xperia XZ Premium

گرچه گوشی‌های سونی محبوبیت بسیار کمی در بازار آمریکا دارند، در اروپا و آسیا از آن‌ها استقبال خوبی می‌شود. XZ Premium صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن دوست‌داشتنیHDR  ۴K دارد و پردازنده آن از نوع اسنپدراگون ۸۳۵ است. این گوشی، که در دو رنگ مشکی و کروم عرضه‌ می‌شود، از قابی شیشه‌ای با جنس گوریلا گلس ۵ ساخته شده و این بدان معناست که به شدت اثر انگشت شما را به خود جذب می‌کند. با این حال رنگ کروم آن درخشندگی و زیبایی خاصی دارد.

سونی تکنولوژی HDR را از تلویزیون‌هایش به صفحه نمایش ۴K ایکس‌زد پرمیوم آورده که یعنی در این گوشی رنگ‌های سفید درخشندگی بیشتر و رنگ‌های مشکی تیرگی بیشتری دارند و در مجموع وضوح و زنده‌ بودن تمام رنگ‌ها افزایش یافته است.

ایکس‌زد پرمیوم با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که البته می‌توان به کمک حافظه‌های microSD آن را تا سقف ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد. این گوشی باتری ۳۲۳۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که برای شارژ از درگاه USB Type-C استفاده می‌کند و از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین جلو محصول ۱۳ مگاپیکسلی است که از لنزهای زاویه ‌باز ۲۲ میلی‌متری استفاده می‌کند. دوربین اصلی آن نیز ۱۹ مگاپیکسلی است که از تثبیت‌کننده تصویر ۵ محوره بهره می‌برد. در استفاده کوتاه ما از این گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ای از دوربینش شاهد بودیم. قیمت ایکس‌زد پرمیوم و نیز زمان عرضه‌اش هنوز مشخص نیست، اما مطمئنا نباید انتظار رقم پایینی برای قیمت این محصول داشته باشید.

  • بررسی اولیه Xperia XZ Premium
مقام چهارم: Moto G5 Plus

لنوو پس از خرید موتورولا تصمیم گرفته است همچنان به تولید سری مقرون‌به‌صرفه و موفق G ادامه دهد. بدنه پلاستیکی این گوشی انحنای خاصی دارد و به راحتی در در دست می‌نشیند. باید بگوییم که این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی است که می‌توانید بخرید و از همه گوشی‌های پیشین این نسل نیز بهتر است.

Moto G5 Plus صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی فول‌ اچ‌دی با محافظ گوریلا گلس ۳ دارد که برای این رده قیمتی بسیار عالی است. پردازنده آن نیز از نوع اسنپدراگون ۶۲۵ است و ۲ تا ۴ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند. واقعیت این است که برای کارهای معمولی به پردازنده‌ای قوی‌تر از این نیاز ندارید.

باتری این محصول شبیه مدل سال قبل ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و از تکنولوژی TurboPower لنوو برای شارژ سریع استفاده می‌کند. این گوشی، با اینکه قیمت پایینی دارد، به حسگر اثر انگشت مجهز شده و به کمک NFC از اندروید پی نیز پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی آن ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی است که البته می‌توان به کمک حافظه‌های جانبی آن را افزایش داد.

نسخه ۳۲ گیگی به همراه ۲ گیگ رم ۲۳۰ دلار و نسخه ۶۴ گیگی به همراه ۳ گیگ رم ۲۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

  • نمونه عکس‌های گرفته‌شده با دوربین گوشی Moto G5 Plus
مقام پنجم: Nokia 6

نوکیا با اندروید به دنیای گوشی‌های موبایل بازگشته است و نوکیا ۶ یک شروع خوب برای این شرکت محسوب می‌شود. این گوشی، که پیش از این در چین عرضه شده بود، با رنگ‌بندی‌های جدید دوباره در کنگره جهانی موبایل معرفی شد.

صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی فول ا‌چ‌دی نوکیا ۶ یک گزینه خوب برای این رده قیمت است و بلندگوهای استریو آن با فناوری Dolby Atoms را این روزها در کمتر گوشی‌ای می‌توان یافت. بدنه فلزی دستگاه به شما حس گوشی پرچم‌دار را القا می‌کند. حسگر اثر انگشت نیز از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر این محصول است.

نوکیا ۶ یکی از معدود گوشی‌هایی است که در کنار پیکسل و پیکسل ایکس‌ال از آخرین نسخه‌ اندروید نوقا، ۷٫۱٫۱، استفاده می‌کند. علاوه بر این نوکیا یکی از معدود شرکت‌هایی است که قول داده بسته‌های امنیتی و نسخه‌های بعدی اندروید را بلافاصله بعد از عرضه گوگل به گوشی‌هایش بیاورد. همین موارد باعث می‌شود که نوکیا ۶ یکی از بهترین انتخاب‌های میان‌رده برای خرید باشد.

پردازنده نوکیا ۶ از نوع اسنپدراگون ۴۳۰ است و ۴ گیگابایت رم دارد، در نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی با پشتیبانی از حافظه‌های جانبی به فروش می‌رسد و باتری‌ ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. دوربین اصلی آن ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین جلو نیز ۸ مگاپیکسلی است.

این گوشی در ۵ رنگ سیاه براق، سیاه مات، آبی، نقره‌ای و مسی به فروش می‌رسد. رنگ مسی آن جذاب است اما رنگ سیاه براق به شدت جاذب اثر انگشت است.

نوکیا ۶ قرار است با قیمت ۲۴۲ دلار برای بازارهای جهانی عرضه شود.

  • ۶ ویژگی برتر نوکیا ۶
  • پردازنده گوشی Nokia 6 چقدر قدرتمند است؟
  • گوشی نوکیا ۶ دارای استاندارهای نظامی است
مقام ششم: Blackberry KEYone

بلک‌بری در نمایشگاه امسال از محصولی رونمایی کرد که مخصوص طرفداران قدیمی خودش است: صفحه کلید QWERTY در این گوشی هوشمند دیده می‌شود. این گوشی صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی دارد که بالای صفحه کلید قرار گرفته است. صفحه کلید این محصول هوشمند است و از تعدادی دستور پیش‌فرض تبعیت می‌کند که می‌تواند باعث شود اثر انگشت کمتری روی آن باقی بگذارید.

پردازنده کی‌وان از نوع اسنپدراگون ۶۲۵ است و با ۳ گیگابایت رم در بررسی‌های ما عملکرد قابل‌ قبولی داشت، هرچند که نمی‌توان آن را خارق‌العاده دانست. به هر حال کی‌وان یک گوشی میان‌رده است و نمی‌توان انتظار پرچم‌دار از آن داشت. حافظه داخلی این محصول نیز ۳۲ گیگابایت است.

باتری ۳۵۰۵ میلی‌آمپرساعتی آن از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند و بلک‌بری ادعا کرده در عرض ۳۶ دقیقه می‌توان ۵۰ درصد آن را شارژ کرد. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی (با اندازه پیکسل‌های ۱٫۵۵ میکرو‌متری) و دوربین جلو آن ۸ مگاپیکسلی است.

بلک‌بری کی‌وان را با قیمت ۵۵۰ دلار به بازار عرضه می‌کند.

  • اولین تصاویر گرفته‌شده با دوربین بلک‌بری کی وان مطلوب به نظر می‌رسند

شما کدام یک از محصولات معرفی‌شده در نمایشگاه امسال را بیشتر پسندیده‌اید؟

 

 

 

Call Now Button