گوشی اقتصادی گوگل از برند پیکسل نیست

به گفته یک منبع، گوگل روی ساخت گوشی ارزان‌قیمتی کار می‌کند که احتمالا از خانواده گوشی‌های پیکسل نیست. طبق ادعای این منبع، گوشی اقتصادی Google بر پلتفرم اندروید وان مبتنی است.

در چند ماه اخیر اخبار مختلفی در مورد برنامه‌های احتمالی گوگل برای ساخت یک گوشی اقتصادی منتشر شده است. در ماه ژانویه شایعه‌ای منتشر شد که گوگل روی ساخت یک گوشی پیکسل اقتصادی کار می‌کند اما ریک اوسترلو، مدیر ارشد گوگل، هفته گذشته در کنگره جهانی موبایل آن شایعه را تکذیب کرد. حالا آن شایعه با کمی تغییر بار دیگر منتشر شده است.

اوسترلو گفت گوشی پیکسل ۲ یک دیوایس حرفه‌ای باقی خواهد ماند و این کمپانی گوشی “پیکسل” ارزان‌قیمت نمی‌سازد. حالا منبعی که خبر اصلی ساخت گوشی اقتصادی را منتشر کرده بود، برای شفاف‌سازی ادعای اصلی خود وارد میدان شده است و به این نکته اشاره کرده است که اوسترلو در انتخاب کلمات در صحبت‌هایش درباره پیکسل ۲، بسیار با دقت عمل کرده است. طبق ادعای این منبع، تیم پیکسل علاوه بر پیکسل ۲، روی یک گوشی اقتصادی نیز کار می‌کنند اما این گوشی اقتصادی از برند پیکسل نیست. به گفته این منبع، این گوشی، دیوایسی ساخت گوگل و احتمالا مبتنی بر پلتفرم Android One است که هدف آن بازارهای نوظهور است.

این شایعه جدید تقریبا قابل‌باور است چراکه به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد برنامه ناامیدکننده اندروید وان را احیا کند و انجام این کار با ساخت سخت‌افزار خاص آن، منطقی به نظر می‌رسد. اینکه گوگل می‌خواهد برند پیکسل را برای دیوایس‌های حرفه‌ای خود حفظ کند نیز منظقی است؛ عرضه دیوایس‌های رده‌بالایی چون کروم‌بوک پیکسل، تبلت پیکسل سی و گوشی‌های پیکسل، گواه این موضوع است.

یکی از ابهامات در مورد این موضوع، این است که گوگل هنوز ثابت نکرده است توان انبوه‌سازی را در مقیاس بزرگ دارد. در مورد کروم‌بوک پیکسل و پیکسل سی چنین اتفاقی رخ نداده است چراکه بازار این دیوایس‌ها چندان بزرگ نیست اما گوشی‌های پیکسل که هواداران زیادی دارند، بارها با کمبود موجودی و تاخیر در تحویل مواجه شده‌اند. تقاضاها برای گوشی اقتصادی گوگل احتمالا بسیار بیشتر از گوشی‌های پیکسل خواهد بود اما این اطمینان وجود ندارد که گوگل توان تامین گوشی‌های درخواستی را داشته باشد.

Call Now Button