موفقیت قابل توجه همراه اول در جذب مشترکین طی شش ماهه نخست ترابردپذیری

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شش ماه پس از اجرای طرح ترابردپذیری آماری رسمی را ارائه کرده که نشان از موفقیت همراه اول در جذب مشترکین جدید دارد.

همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور مخابراتی کشور بیش از ۶۵ میلیون سیم کارت فروخته که از این تعداد بیش از ۴۷ میلیون سیم کارت فعال و در حال استفاده است. اپراتور اول ارتباطی با داشتن ۴۷ میلیون و ۱۹۷ هزار مشترک فعال، به ضریب نفوذ ۵۹٫۲۳ درصدی رسیده که رشدی ۳٫۲۱ درصدی به نسبت پیش از اجرای ترابردپذیری داشته است.

این اپراتور از ۶۵ میلیون و ۸۶۵ هزار شماره واگذار شده، توانسته ۱۵ میلیون و ۲۵۳ هزار مشترک دائمی و ۳۱ میلیون و ۹۴۴ هزار مشترک اعتباری را فعال کند.

در سمت مقابل، اپراتور رقیب همراه اول یعنی ایرانسل نیز توانسته با مجموع ۳۱ میلیون و ۴۳۶ هزار شماره دایری به ضریب نفوذ ۳۹٫۴۵ درصدی برسد که رشدی ۰٫۶۱ درصدی به نسبت پیش از اجرای این طرح ملی داشته است.

ایرانسل از ۷۸ میلیون و ۹۹۷ هزار خطوط واگذار شده، توانسته تا پایان آذر ماه سال جاری ۳۱۴ هزار مشترک دائمی و ۳۱ میلیون و ۱۲۱ هزار مشترک اعتباری را فعال کند.

اپراتور سوم تلفن همراه یعنی رایتل نیز با مجموع یک میلیون و ۹۷۸ هزار شماره دایری توانسته به ضریب نفوذ ۲٫۴۸ درصدی برسد که برخلاف اپراتورهای دیگر افتی ۰٫۲۵ درصدی را به نسبت پیش از اجرای ترابردپذیری تجربه کرده است.

شاخص ضریب نفوذ نشان می‌دهد که همراه اول با حفظ رتبه اول خود پرچمدار بازار ارتباطی ایران است و اپراتور دوم نیز در جایگاه دوم قرار دارد اما ظاهرا تنها اپراتوری که از اجرای ترابردپذیری سهم از دست داده، رایتل است. بنابراین اپراتورهای اول تا سوم به ترتیب پشت سر هم در بازار ارتباطی از منظر ضریب نفوذ قرار گرفته‌اند اما سهم بازار همراه اول در بازه زمانی اجرای ترابردپذیری ارتقاء یافته است.

همراه اول با رشد ۲ درصدی سهم بازارش در فاصله زمانی اجرای شش ماهه اول ترابردپذیری، ۵۹ درصد سهم بازار ارتباطی ایران را بدست آورده است.

ایرانسل با از دست دادن یک درصد سهم بازار به سهمی معادل ۳۹ درصد و رایتل نیز با سهم باختن یک درصدی به سهم بازار ۲ درصدی از بازار ارتباطی ایران رسیده‌اند.

Call Now Button