مزیت‌های صفحه نمایش LG G6 با گوشه‌های منحنی چیست؟

جی ۶ ال جی چند هفته پیش معرفی شد. اولین چیزی که در مورد این دیوایس جلب توجه می‌کند، صفحه نمایش دورگرد و فرمت تصویری خاص آن (۱۸:۹) است. آیا چیزی فراتر از یک تفاوت ظاهری در آن نهفته است؟

 

قصد و نیت ال جی از تولید جی ۶ در طول کنفرانس معرفی این محصول مشخص گردید. ارایه یک تلفن هوشمند به بازار که توانایی نمایش موارد بیشتری را داراست. به خاطر ارتفاع بیشتر صفحه نمایش که از نسبت ۱۸:۹ بهره می‌برد، این امر امکان‌پذیر است. البته این دلیل همیشه پاسخگو نیست.

متاسفانه سرویس یوتیوب در حال حاضر تنها از فرمت ۱۶:۹ پشتیبانی می‌کند. اما ال‌جی با کمک گرفتن از نت‌فلیکس و آمازون که از فرمت ۱۸:۹ نیز استفاده می‌کنند، پاسخگوی نیاز کاربران خود خواهد بود. برای استفاده از این قابلیت، کاربران جی ۶ باید به مانند تصویر زیر، یک ویژگی با نام App scaling را فعال نمایند. البته هر زمان که بخواهید از این فرمت استفاده کنید، یک آیکون در نوار بالا به نمایش درخواهد آمد که گویای این موضوع است.

بر کسی پوشیده نیست که نسبت ابعاد ۱۶:۹ یک فرمت استاندارد است و دارندگان G6 تنها قادر خواهند بود تا از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و یا نرم‌افزارهای سوم شخص پشتیبانی شده استفاده کنند. در هنگام عکاسی با استفاده از قابلیت Square mode می‌توانید در عین شکار تصاویر یا فیلم‌ها، نمونه پیش‌نمایش آن را نیز مشاهده کنید.

اما به یاد داشته باشید که نسبت ابعاد ۱۸:۹ در سینما در حال تبدیل شدن به یک فرمت استاندارد است. ال‌جی در این زمینه، از رقبای خود جلوتر است. سامسونگ احتمالا در پرچمدار جدید خود؛ گلکسی اس ۸، از ابعاد جدیدی (۱۷:۹) استفاده کند. تجربه کار با این نسبت ابعاد در ابتدا کمی عجیب است. اما زمانی که با آن خو کنید، مایل هستید تا دیگر تلفن‌های هوشمند جدید نیز از این فرمت پشتیبانی کنند.

چرا LG G6 دارای صفحه نمایش با گوشه‌های گرد است؟

بر اساس اعلام مسئول طراحی سری G ال‌جی؛ آقای Ian Hwang، این تصمیم بر اساس ارایه امنیت بیشتر هنگام افتادن دیوایس گرفته شده است. طبق تحقیقات، بیشتر محل برخورد تلفن‌های هوشمند با محل‌های مختلف، گوشه‌های آن است. با گرد شدن کناره‌های صفحه نمایش، فشار کمتری هنگام برخورد با سطوح مختلف به آن وارد شده و در نتیجه دیرتر آسیب خواهد دید.

مسئولان تست کمپانی ال‌جی بعد از ۵۰ بار انداختن G6 روی سطوح مختلف، متوجه شدند که در هفتاد درصد مواقع، هیچ آسیبی به صفحه نمایش وارد نشد. این در حالی است که صفحه نمایش‌های مربعی شکل، از آسیب‌پذیری بیشتری در این شرایط برخوردار هستند.

آیا به نظر شما، صفحه نمایش قرار گرفته روی G6 در مقایسه با دیوایس‌های دیگر، دارای برتری است؟ آیا فکر می‌کنید مقاومت آن در مقابل افتادن روی سطوح مختلف بالاتر رفته است؟

Call Now Button