Huawei Y5 2017 معرفی شد؛ زیبا اما نه‌چندان قدرتمند

کمپانی هوآوی بی‌سروصدا گوشی Y5 2017 را معرفی کرد. پردازنده چهار هسته‌ای مدیاتک، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی از جمله مشخصات وای۵ ۲۰۱۷ هوآوی است.

 

کمپانی هوآوی بیش از هر چیز به گوشی‌های اندرویدی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه‌اش معروف است. این شرکت یکی از معدود کمپانی‌هایی است که گوشی‌های رده‌پایین نازک با اندازه مناسب و زیبا تولید می‌کند؛ دیوایس‌های که فراتر از مدل‌هایی است که تاکنون دیده‌ایم. البته این بدان معنا نیست که گزینه‌های دیگری برای انتخاب وجود ندارد.

جدیدترین عضو خانواده همیشه در حال رشد گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه هوآوی گوشی Y5 2017 است. ازآنجاکه این گوشی دیوایسی رده‌پایین است، مراسم معارفه رسمی نداشته، اما حالا در سایت هوآوی لیست شده است.

اطلاعات نسبتا زیادی در مورد قابلیت‌های این گوشی منتشر شده است، اما زمان عرضه و قیمتش مشخص نیست. بنابراین بد نیست نگاهی به مشخصات Huawei Y5 2017 بیندازیم.

اولین نکته ناامیدکننده در مورد این گوشی آن است که اندروید ۶٫۰ را اجرا می‌کند و به رابط کاربری EMUI 4.1 مجهز است. مشخص نیست آیا Y5 2017 به اندروید نوقا آپدیت خواهد شد یا خیر.

پردازنده چهار هسته‌ای ۱٫۴ گیگاهرتزی MT6737T مدیاتک قلب تپنده Y5 2017 است. این گوشی ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد که با کارت حافظه قابل افزایش است. این دیوایس به صفحه‌نمایش ۵ اینچی با رزولوشن HD مجهز است.

طراحی این گوشی یکی از مواردی است که آن را از گوشی‌هایی در محدوده قیمت مشابه، متمایز می‌کند. این محصول تنها ۸٫۴۵ میلی‌متر ضخامت دارد و بدنه آن طراحی بافت‌مانند و خطوط منحنی دارد. به گفته هوآوی، طراحی پشت گوشی در اطراف لنز دوربین با الگوی گرد منحصربه‌فردی پایان می‌یابد و پایین گوشی نیز با فرایند صنعتی CNC شکل گرفته است.

گوشی Y5 2017 دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی دارد و در جلو آن نیز دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز عریض با زاویه ۸۴ درجه و فلاش LED قرار دارد.

این گوشی هوشمند به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و هوآوی دوام شارژ باتری آن را ۱٫۵ روز اعلام کرده. مهم‌تر از آن، کمپانی چینی اعلام کرده که باتری قابل تعویض این گوشی حتی پس از ۸۰۰ بار شارژ قادر است ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خود انرژی تحویل دهد.

Call Now Button