احتمال ادغام تاچ آیدی در صفحه نمایش آیفون ۸ قوت گرفت

بر مبنای گزارشی که امروز منتشر شده، جدیدترین اطلاعات کسب‌شده از فاکس‌کان نشان می‌دهد که اپل قصد دارد آیفون جدید خود را به صفحه نمایش لبه به لبه با گوشه‌های منحنی به‌همراه تاچ آیدی پنهان‌شده در زیر آن مجهز کند. جنس رویه پشتی گوشی نیز از شیشه ۲٫۵D و دوربین جلویی نیز غیر قابل رویت خواهد بود.

آیفون ۸ احتمالا اواخر سال میلادی جاری معرفی می‌شود، اما انتظار می‌رود پیش از فرا رسیدن آن تاریخ اخبار گوناگونی در موردش منتشر شود. در حالی‌که بیشتر توجهات به صفحه نمایش پرچمدار آتی آیفون معطوف است، هفته گذشته اخبار زیادی در مورد سنسور اثر انگشت اختصاصی اپل موسوم به تاچ آیدی منتشر شد. مشخصا اپل قصد دارد از تاچ آیدی در پرچمدار جدید نیز استفاده کند. اخبار جدید از این رو اهمیت دارند که در فوریه گذشته گزارشی منتشر شد دال بر این‌که اپل قصد دارد استفاده از تاچ آیدی را در محصولات خود متوقف و به‌جای آن از سنسور تشخیص چهره برای اهداف امنیتی استفاده کند.

طی ماه‌های اخیر گزارش‌های ضد و نقیضی در این مورد منتشر شد، مثلا: اپل قصد دارد سنسور تاچ آیدی را در پشت گوشی تعبیه کند، یا به‌دلیل مشکلات مهندسی در تولید تاچ آیدی یکپارچه با دکمه فیزیکی هوم در صفحه نمایش، ممکن است اپل طراحی و تولید آیفون جدید را به اوایل سال آتی میلادی موکول کند.

تحلیل‌گران عقاید مختلفی در مورد تصمیم اپل برای تولید آیفون جدید دارند. idropnews با استناد به اطلاعات فاکس‌کان (شرکت چینی همکار اپل که برخی از مهم‌ترین قطعات آیفون‌ها را در تیراژ زیاد تولید می‌کند) امروز گزارش کرد که اپل هنوز به تصمیم قطعی در مورد نحوه تعبیه تاچ آیدی در آیفون جدید نرسیده است.

مطابق اطلاعات این گزارش، هرچند اپل در حال کار روی دو پروتوتایپ (نمونه اولیه) است، به تولید آیفون ۸ با تاچ آیدی ادغام‌شده در صفحه نمایش تمایل دارد. این منبع اذعان کرده که بسیار محتمل است آیفون ۸ با تاچ آیدی پنهان‌شده زیر صفحه نمایش را اواخر امسال در فروشگاه‌ها ببینیم.

بر مبنای این گزارش، صفحه نمایش لبه به لبه آیفون ۸ از شیشه ۲٫۵D ساخته شده است و کناره‌های آن به میزان ۴ میلی‌متر انحنا دارد. به‌علاوه جنس بدنه و طراحی رویه پشتی گوشی نیز از همین جنس شیشه خواهد بود. ضمنا دکمه پاور این پرچمدار بسیار بزرگ است و دو کلید دارد. سرانجام این‌که دوربین جلو دستگاه غیر قابل رویت است؛ یعنی زیر صفحه نمایش پنهان شده.

براساس اطلاعاتی که تاکنون به‌دست آمده است و همچنین در نظر گرفتن توان مهندسی اپل برای تولید دیوایس‌هایی با ویژگی‌هایی که فقط در شایعات وجود دارند، باید انتظار عرضه پرچمداری چشمگیر و جذاب از اپل داشته باشیم.‌ نظر شما چیست؟

Call Now Button