آیا AirPods دشوارترین محصول تاریخ اپل از نظر روند ساخت است؟

اپل همراه با آیفون‌ ۷ و ۷ پلاس از دو گوشی بی‌سیم خود رونمایی کرد که در عرض مدت کمی توانسته مورد علاقه‌ی طرفداران این شرکت واقع شود. با این حال و با گذشت حدود ۴ ماه از عرضه‌ی رسمی این محصول، در تحویل آن‌ها همچنان تاخیری غیر قابل توجیه دیده می‌شود.

زمانی که اپل اولین نسل آیفون را معرفی کرد، مردم در ابتدا نسبت به این تکنولوژی جدید بسیار محتاط بودند. در واقع اپل خود نیز کاملا مطمئن نبود که محصول جدیدش چقدر خواهد فروخت و هدف سال اولش را فروش ۱۰ میلیون دستگاه گذاشت. اما زمان زیادی نبرد که افراد بیشتر و بیشتری علاقه پیدا کردند که این نوع جدید از تکنولوژی را امتحان کنند و به مرور تقاضا برای گوشی هوشمند اپل افزایش یافت. آیپاد نیز داستان مشابهی داشته است.

در واقع با نگاهی به تاریخ شرکت اپل متوجه می‌شوید تنها چند محصول این شرکت بوده که محبوبیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده ولی کوپرتینویی‌ها به طریقی هر بار توانسته‌اند در عرض چند ماه تولیدشان را به اندازه‌ی تقاضا افزایش دهند. در چند سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم که برای اپل حدود ۳ ماه زمان می‌برد تا بتواند تولید آیفون‌های جدیدش را که اواخر سپتامبر معرفی می‌کند، به اندازه‌ی تقاضای آن افزایش دهد و در مورد آخرین آیفون‌های اپل، آیفون ۷ و ۷ پلاس، نیز این موضوع صادق است و در حال حاضر هیچ تاخیری در تحویل این گوشی‌ها از سوی اپل دیده نمی‌شود.

با این حال اکنون که ۴ ماه از زمان عرضه‌ی ایرپادزهای اپل گذشته، هنوز تحویل این محصول به مشتریان برای اپل یک چالش محسوب می‌شود. ذکر این نکته لازم است که عرضه‌ی ایرپادز در ابتدا نیز با تاخیر و دیرتر از آن چیزی آغاز شد که اپل وعده داده بود.

اگر شما برای سفارش ایرپادز به فروشگاه آنلاین اپل مراجعه کنید، نه تنها باید ۱۵۹ دلار را نقدا پرداخت کنید، بلکه قبول می‌کنید که ۶ هفته برای تحویل محصولی که اپل ۴ ماه پیش معرفی کرده، صبر می‌کنید. تاخیری که غیر معمول به نظر می‌رسد. مشخص است که ماجرای ایرپادز با سایر محصولات اپل متفاوت است. دو دلیل را برای این تاخیر در تحویل محصول می‌توان متصور بود: تقاضای خرید ایرپادز بیش‌ از اندازه و خارج از حد تصور بوده و یا اینکه شاید اپل در مراحل تولید این دو گوشی سفیدِ کوچکِ تراش‌ خورده با چالش‌هایی رو به روست. اما از آنجا که اپل توانسته از پس حجم تقاضاهای بیش از این‌ها نیز بر آید، مثلا تقاضای خرید آیفون‌ها، بیشتر افراد این احتمال را می‌دهند که سختی تولید این محصول باعث شده سرعت تولید ایرپادزها همچنان پایین باشد.

ایرپادز ۱۶۰ دلاری اپل محصول بدی نیست. عمر باتری ۵ ساعته به همراه جعبه‌ی آن که به عنوان پاوربانکی با ذخیره‌ی باتری برای ۲۴ ساعت عمل می‌کند، راحتی نصب و استفاده از آن، اتصال قدرتمند به گوشی، توقف خودکار هنگامی که یکی از گوشی‌ها را از گوش خارج می‌کنید و قابلیت‌های دیگری که این گوشی‌های بدون سیم حقیقی در اختیار خریدارانشان قرار می‌دهند. با این حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چه زمانی می‌تواند بر مشکلاتی غلبه کند که در تولید این گوشی‌ها با آن رو به رو است.

Call Now Button