ال‌جی و سود ۸۱۶ میلیون دلاری در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷

کمپانی ال‌جی گزارش مالی مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ خود را منتشر کرد که نشان از رکورد شکنی آنها در کسب سود عملیاتی دارد.

کمپانی ال‌جی توانسته در این بازه زمانی، سود عملیاتی ۸۱۶ میلیون دلاری به‌دست آورد که در ۸ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. ال‌جی این موفقیت را مرهون بخش تلویزیون و وسایل خانگی خود است که فراتر از انتظار عمل کرده‌اند. به‌علاوه این کمپانی کره‌ای توانسته درآمد کلی ۱۳ میلیارد دلاری کسب کند که نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل، ۹٫۷ درصد افزایش داشته است. این میزان رشد قابل احترام است اما باید اشاره کنیم که رشد سود عملیاتی نسب به زمان مشابه در سال قبل، ۸۲ درصد بوده است.

ال‌جی می‌گوید که انتظار دارد تا این افزایش درآمد در سه ماهه بعدی هم ادامه پیدا کند. این درآمد، بسیاری از رقبا را متعجب نموده چراکه آنها انتظار چنین عملکرد خوبی را از سوی بخش‌های تلویزیون و لوازم خانگی ال‌جی نداشتند. از سوی دیگر تحلیلگران معتقدند که این کمپانی حتی می‌تواند در ماه‌های آینده بهتر عمل کرده و سال مالی درخشانی را پشت سر بگذارد.

این تحلیلگران می‌گویند که واحد موبایل ال‌جی می‌تواند پس از مدت‌ها ناکامی، در سال ۲۰۷ مجددا به سودآوری برسد و یکی از علت‌های این امر را معرفی گوشی پرچم‌دار جی ۶ می‌دانند. همان‌طور که می‌دانید ال‌جی برای سخت‌افزار جی ۶ از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام استفاده کرده که متعلق به سال قبل است و قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به چیپ مجتمع اسنپدراگون ۸۳۵ دارد. همین موضوع و با توجه به این‌که جی ۶ قیمی مشابه پرچم‌داران سال ۲۰۱۷ دارد، می‌تواند سودآوری بخش موبایل را تا حد زادی تضمین کند. اگر این گوشی فروش خوبی را تجربه نکند، هیچ‌کدام از این موارد تاثیرگذار نیست اما به هر صورت، سود حاصله در ابتدای فروش قابل توجه خواهد بود.

بخش گوشی‌های هوشمند این کمپانی مدت زیادی است که ضرردهی دارد ولی این ضرر در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ به ۱۷۶ هزار دلار رسیده است و این در حالی است که جی ۶ هنوز به بازار عرضه نشده است. این بدان معنی است که ورود جی ۶ به بازار می‌تواند نویدبخش سودآوری دوباره برای واحد موبایل ال‌جی باشد.

Call Now Button