مقایسه دوربین iPhone 7 Plus و Galaxy S8 و P10 Plus

اگر تنها ملاک شما برای خرید گوشی هوشمند دوربین است این مقایسه بین دوربین ۳ گوشی پرچم‌دار حال حاضر بازار را از دست ندهید.

گرچه امسال سال دوربین های گوشی‌های هوشمند نیست و کمپانی ها توجه بیشتر به صفحه نمایش هایی با حاشیه کم و طراحی گوشی‌های داشته اند، نمی توان نقش این سخت افزار کوچک را که به نوعی چشم گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود را نادیده گرفت. در بررسی امروز سه گوشی با دوربین قوی و به عبارت بهتر سه گوشی تیزبین را کنار یکدیگر قرار دادیم تا ببینیم کدام دوربین کدام گوشی عکس هایی بهتر تهیه می کند. در ادامه این مقایسه را ببینید و نظرتان در مورد کیفیت دوربین های این ۳ گوشی و اینکه کدام گوشی دوربین بهتری داشت را در کامنت ها و نظرسنجی انتهای بررسی با ما و دیگران درمیان بگذارید.

اپل برای آیفون ۷ پلاس از دوربین دوتایی استفاده کرد. هر دو دوربین این گوشی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارند اما یکی از لنزها ۲۸ میلی‌متری با دهانه دیافراگم ۱٫۸ و یکی دیگر ۵۶ میلی‌متری با اندازه دهانه دیافراگم ۲٫۸ است. دوربین دوم گوشی هم سنسور ۷ مگاپیکسلی دارد این لنز ۳۲ میلی‌متری اندازه دهانه دیافراگم ۲٫۲ دارد.

هوآوی مانند نسل قبل از دو دوربین برای گوشی‌های خانواده P استفاده کرده است. این دو دوربین لایسنس لایکا را با خود یدک می‌کشند. یکی از لنزهای این دو دوربین سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و سیاه‌وسفید و لنز دیگر سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و رنگی دارد. هنگام عکس گرفتن هر دو لنز فعال هستند و عکس می‌گیرند. با ترکیب هر دو عکس تصاویری با جزئیات زیاد و رنگ‌های خوب تهیه می‌شود. هر دو لنز اندازه دهانه دیافراگم ۱٫۸ دارند. دوربین دوم هم سنسور ۸ مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم ۱٫۹ دارد.

لنز دوربین این گوشی از نظر سخت‌افزاری با لنز نسل قبلی تفاوتی ندارد. برخلاف دو گوشی قبلی دوربین S8 دوتایی نیست و سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد. این لنز ۲۶ میلی‌متری است و اندازه دهانه دیافراگم آن ۱٫۷ است. سامسونگ از تکنولوژی‌های مختلفی از جمله پیکسل‌های دوتایی، که در نسل قبل هم وجود داشت، برای عملکرد بهتر دوربین در نور شب بهره گرفته است.

برای مشاهده عکس‌ها با کیفیت بالاتر روی آن‌ها کلیک کنید

نور روز

حالت عادی و زوم ۱۰۰ درصد

نور روز ماکرو

نور روز پانوراما

نور شب

دوربین دوم روز و شب

Call Now Button