گوگل به زودی قابلیت Instant Apps را برای اندروید عرضه می‌کند

سال گذشته در طول کنفرانس توسعه دهندگان گوگل، این شرکت قابلیتی جدید با نام Instant Apps یا اپ‌های سریع را برای سیستم عامل اندروید معرفی کرد که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به نصب یک اپلیکیشن آن را تست نماید یا برای مدت کوتاهی استفاده کند.

اوایل سال جاری میلادی اعلام شد که گوگل در حال آزمایش این قابلیت است؛ اما خبر خوش این است که به لطف فایل APK که اخیرا توسط یکی از کاربران انجمن XDA منتشر شد، با خبر شدیم که به معرفی رسمی این قابلیت نزدیک می‌شویم.

با توجه به کد گشایی‌های صورت گرفته از این فایل APK که مربوط به پلی استور است، این کاربر به کدهایی دست یافته که به قابلیت Instant Apps مربوط می‌شوند. البته به طور دقیق از زمان ارایه این قابلیت مطلع نشده‌ایم اما با در نظر گرفتن این موضوع که گوگل مدت طولانی در حال توسعه این قابلیت بوده و کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت، گوگل I/O هم نزدیک است، احتمال می‌دهیم در این رویداد شاهد عرضه رسمی آن باشیم.

قابلیت Instant Apps به کاربران این امکان را می‌دهد که به جای دانلود یک اپلیکیشن کم کاربرد که موقتا و یا گاهی به آن نیاز دارد، اپ را با ویژگی‌های کامل آن (مانند یک اپلیکیشن عادی) و از طریق وب اجرا کنند. علاوه بر عدم اشغال حافظه دستگاه،  یکی از مزیت‌های دیگر این قابلیت صرفه جویی در مصرف اینترنت است.

Call Now Button