کشف روزانه ۸۴۰۰ بدافزار جدید در سیستم‌عامل اندروید

براساس آخرین گزارشات منتشر شده، روزانه حدود ۸۴۰۰ بدافزار جدید از سیستم‌عامل اندروید کشف می‌شود. این میزان کشف بدافزار در روز به معنای کشف هر بدافزار در هر ۱۰ ثانیه است.

سیستم‌عامل اندروید به دلیل ماهیت آزادتر نسبت به iOS همیشه موردتهاجم بدافزارها قرار می‌گیرد و تعداد بدافزارهای کشف‌شده از این سیستم‌عامل در طول سالیان گذشته سیر صعودی داشته است؛ اما به‌تازگی کمپانی امنیتی G Data گزارش جدیدی از میزان بدافزارهای کشف‌شده از سیستم‌عامل اندروید را منتشر کرده است.

بر اساس گزارش G Data، روزانه حدود ۸۴۰۰ بدافزار جدید از سیستم‌عامل اندروید کشف می‌شود که میزان کشف بدافزار در روز به معنای کشف یک فایل مخرب در هر ۱۰ ثانیه است. این کمپانی پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۱۷ با ۳,۵۰۰,۰۰۰ بدافزار اندرویدی مواجه باشیم. این میزان در سال ۲۰۱۶ حدود ۳,۲۴۶,۲۸۴ بوده است.

به گفته کمپانی G Data، حفره‌های امنیتی در سیستم‌عامل اندروید و سایر سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارها یک موضوع غیرمعمول نیست و انتظار می‌رود که بسیاری از کمپانی‌ها ازجمله مایکروسافت، ادوبی و گوگل حداقل به‌صورت ماهیانه آپدیت‌هایی را برای نرم‌افزارهای خود منتشر کنند. دارندگان گوشی‌های نکسوس و پیکسل این آپدیت‌ها را به‌صورت مستقیم از کمپانی گوگل دریافت می‌کنند.

با نگاهی به میزان کاربران اندروید ۷ نوقا، نگرانی‌ها در مورد امنیت کاربران و فایل‌های مخرب دوچندان می‌شود. کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید در متحمل ریسک‌های بیشتری هستند؛ زیرا بسیاری از حفره‌های امنیتی نسخه‌های قدیمی اندروید هنوز کشف و خنثی نشده است و بسیاری از این نسخه‌ها نیز دیگر هیچ‌گونه آپدیت امنیتی را دریافت نمی‌کنند. در حال حاضر تنها حدود ۴٫۹ درصد از گوشی‌های اندرویدی از سیستم‌عامل اندروید ۷ نوقا استفاده می‌کنند، درحالی‌که این میزان برای اندروید ۶ حدود ۳۱ درصد و برای اندروید ۵ در حدود ۳۲ درصد است.

اما نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که کمپانی G Data در زمینه فروش نرم‌افزارهای ضدویروس و امنیتی نیز فعالیت دارد و هرچه که نگرانی‌ها در مورد فایل‌های مخرب بیشتر باشد، طبعا فروش محصولات و سود این کمپانی نیز بالاتر خواهد رفت و رقم اعلام‌شده از سوی این کمپانی به تعداد بدافزارها مرتبط می‌شود و نه اپلیکیشن‌های مختلف.

همچنین باید در نظر داشته باشید که با دانلود اپلیکیشن‌های موردنیاز از پلی استور، خطرات امنیتی کمتری متوجه شما خواهد بود؛ اما دراین‌بین نکته‌ای که واضح است این است که تعداد فایل‌های مخرب اندرویدی سال‌به‌سال در حال افزایش است و کاربران باید در مورد امنیت نرم‌افزارهای مورداستفاده، با حساسیت بیشتری عمل کنند.

Call Now Button