توقف‌ دریافت «آپدیت‌های سیستمی» در جدیدترین نسخه آزمایشی اندروید O

دانلود فایل‌های عظیم همواره راحت نیست و دسترسی به اینترنت پرسرعت و سرویس‌های ارزان‌قیمتی را می‌طلبد که شاید انجام آن بدون استفاده از اینترنت وای‌فای غیرممکن باشد. به‌همین جهت، در نسخه جدید اندروید O تغییراتی صورت‌گرفته است که توقف دریافت آپدیت‌های سیستمی را امکان‎پذیر می‌سازد.

البته متوقف‌نمودن دانلودها در سیستم‌عامل اندروید، موضوع چندان جدیدی نیست و برای مثال، می‌توان به نسخه ۵۰ مرورگر گوگل در دستگاه‌های اندرویدی اشاره کرد که از قابلیتی برای توقف دانلودها یا انصراف از دریافت یک فایل بهره می‎برد. با این‌حال، قابلیت مذکور بسیار مفید است و کاربران را از نصب آپدیت‌های جدید به دلیل حجم بالای آن‌ها و عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت، منصرف نخواهد کرد!

فرض کنید که سرعت اینترنت وای‌فای در منزل شما چندان مطلوب نیست و آپدیت حجیمی نیز برای گوشی‌هوشمند اندرویدی شما به صورت OTA انتشار یافته است. برای دریافت این آپدیت، باید قید گوشی‌هوشمند خود را برای مدتی بزنید تا دریافت و نصب این به‌روزرسانی به پایان برسد یا آن‌را به ساعات پایانی شب و زمانی‌که به منزل‌تان باز می‌گردید، موکول کنید. امکان توقف دانلود به‌روزرسانی با لمس کلید Pause download در هنگام دریافت یک آپدیت جدید، به شما کمک خواهد کرد تا دریافت یک آپدیت را به چندین مرحله تقسیم کنید تا دریافت به‌روزرسانی جدید به تدریج به پایان برسد.

البته پیش‌بینی می‌شود که امکان «متوقف‌نمودن دریافت به‌روزرسانی‌های جدید» به آپدیت‌هایی با حجم بالا محدود شود. در هنگام نصب آپدیت‌های کم‌حجم که به صورت OTA انتشار یافته، به‌نظر می‌رسد که «توقف دانلود به‌روزرسانی» غیرممکن است زیرا برای دریافت به‌روزرسانی‌هایی با حجم کم‌تر از ۵۰ مگابایت، نیازی چندانی به توقف فرآیند دریافت آپدیت یا تقسیم آن به چندین مرحله وجود ندارد.

در اندروید O قابلیت‌های جدیدی دیگر نیز وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شخصی‌سازی پوسته سیستم‌عامل، نظارت بیشتر بر مصرف باتری توسط برنامه‌ها با تفکیک‌نمودن مدت‌ زمان اجرای یک برنامه در پس‌زمینه و در حالت استفاده مداوم و «نقطه‌های هشدار» برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها بر روی آیکون‌ برنامه‌ها اشاره کرد.

Call Now Button