نوبیا Z17 از شارژ سریع +۴ پشتیبانی نمی‌کند

کوالکام هفته گذشته تکنولوژی شارژ سریع +۴ را معرفی کرد و ادعا کرد گوشی نوبیا Z17 از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کند. امروز شنیدیم که این گوشی هنوز قادر نیست از +۴ پشتیبانی کند.

شرکت کوالکام هفته گذشته نسخه جدیدی از فناوری شارژ سریعش را به نام +۴ معرفی کرد. کوالکام همچنین اعلام کرد اولین گوشی که از فناوری شارژ سریع +۴ پشتیبانی می‌کند نوبیا Z17 خواهد بود. نوبیا Z17 یک گوشی پرچم‌دار است که عرضه آن چندی پیش در چین آغاز شد.

باخبر شدیم شارژ سریع +۴ روی این گوشی فعال نخواهد بود. شرکت سازنده نوبیا اعلام کرد که این گوشی به شارژ سریع نسخه ۳٫۰ مجهز شده است که از این تکنولوژی تازه پشتیبانی نمی‌کند.

نوبیا Z17 به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۳۵ مجهز شده که از فناوری شارژ سریع +۴ پشتیبانی می‌کند اما ظاهرا هنوز شارژر مناسب این تکنولوژی تولید نشده است.

شرکت کوالکام که سازنده این تکنولوژی است می‌گوید که شارژ سریع +۴ نسخه بهبودیافته و پیشرفته‌تری نسبت به تکنولوژی‌های قبلی است. باتری گوشی‌های هوشمند با این تکنولوژی ظرف ۱۵ دقیقه تا ۵۰% شارژ می‌شوند.

این تکنولوژی تازه همچنین قابلیت‌هایی مانند عملکرد شارژ دوگانه، ایجاد تعادل گرمای هوشمند و برخی ویژگی‌های امنیتی پیشرفته دارد.

هنوز نمی‌دانیم که آیا شرکت سازنده نوبیا قصد دارد بعدها شارژر مناسب شارژ سریع +۴٫۰ را به کاربران Z17 ارایه دهد یا خیر.

Call Now Button