شارپ در پی معرفی دو گوشی بدون حاشیه جدید است

براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت شارپ به دنبال رونمایی از دو گوشی جدید است که حاشیه‌های اطراف‌ نمایشگر آن با گوشی گلکسی S8 سامسونگ رقابت خواهد کرد.

سامسونگ با عرضه گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس ادعا می‌کند یکی از کم‎حاشیه‎ترین گوشی‌های پرچم‎دار را وارد بازار کرده است و به همین جهت، صفحه‎نمایش آن‎ را Infinity Display می‎نامد. با این وجود به‎نظر می‌رسد اکنون زمان مناسبی برای تجدید نظر پیرامون این نام باشد زیرا شرکت شارپ به دنبال رونمایی از دو گوشی جدید در نیمه ماه جولای (دهه سوم تیر ماه) است که حاشیه بسیار کمی در اطراف نمایشگر آن‎ها وجود دارد؛ شاید کم‎تر از حاشیه‌های موجود در گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ.

دو گوشی جدید شارپ که در حال‌ حاضر با شماره مدل FS8016 و FS8010 شناخته می‌شود، محصولات جدید این سازنده برای به چالش کشیدن گوشی‎های هوشمند میان‎رده و رده‎بالای بازار است و البته، نباید انتظار خاصی از آن‎ها داشته باشید. در هر دو مدل، نسبت نمایشگر به بدنه به‎طور قابل‎توجهی زیاد است و همین موضوع باعث شده تا در اولین نگاه، نمایشگر بدون حاشیه به‌ کار گرفته شده در این دو گوشی، نظر شما را به خود جلب نماید.

براساس اطلاعات منتشر شده، این دو گوشی از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی بهره می‎برد که رزولوشن نمایشگر ۲۰۴۸ در ۱۰۸۰ پیکسل است. آن‎طور که پیداست، در بدنه پشتی این دو گوشی از یک دوربین دوتایی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده و یک شاتر ثانویه ۸ مگاپیکسلی در جلوی گوشی برای ثبت تصاویر سلفی، جای خواهد گرفت.

انتظار می‎رود گوشی‌های جدید شرکت شارپ با شماره مدل FS8016 و FS8010 در دو نسخه با چهار و شش گیگابایت رم عرضه خواهد شد و فضای ذخیره‌سازی آن‌ها، تنها ۶۴ گیگابایت است. شاید با دیدن مشخصات سخت‎افزاری هر دو مدل، گمان کنید که این دو گوشی هر دو رده‎بالا خواهد بود؛ با این وجود، پردازنده‎ها (بهتر است بگوییم SoC) به‎کار گرفته شده در این دو مدل با آنچه که انتظار دارید، متفاوت است و صحت عرضه این دو گوشی را به عنوان محصولات میان‎رده و رده‎بالا تایید می‌کند.

گوشی اول شارپ با شماره مدل شماره مدل FS8016 به تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام مجهز خواهد بود؛ این در حالی است که شرکت سازنده، از تراشه اسنپدراگون ۳۳۰ کوالکام در گوشی دیگر با شماره مدل FS8016 استفاده کرده است. پیرامون عملکرد چیپست اسنپدراگون ۶۶۰ کواکلام چندان نباید نگران بود زیرا می‌دانیم که این پردازنده، عملکردی نزدیک به اسنپدراگون ۸۳۵ دارد.

اسنپدراگون ۶۶۰ در مقایسه با چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، موفق شده است تا به ۵۴۵۵ امتیاز در بررسی چندین هسته پردازشی، دست پیدا نماید؛ در مقابل، اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام نیز، نزدیک به ۶۳۰۱ امتیاز به دست آورده است. به همین جهت، در بررسی عملکرد چند هسته پردازشی، تنها ۱۵ درصد اختلاف بین عملکرد این دو تراشه وجود دارد. در بررسی تک هسته پردازشی نیز، چیپ‎ست اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام شما را ناامید نخواهد کرد؛ این تراشه موفق به کسب ۱۵۸۸ امتیاز شده است که فاصله قابل‎قبولی با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ دارد.

Call Now Button