پرچم‌دارهای شاخصی که تا آخر سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شوند

۶ ماه دیگر تا پایان سال ۲۰۱۷ باقی‌مانده و قرار است چند پرچم‌دار دیگر هم در این مدت رسما معرفی شوند. در این مطلب به معرفی اجمالی گوشی‌هایی می‌پردازیم که شایعه‌ها و اخبار زیادی درباره آن‌ها شنیده می‌شود و همه منتظر معرفی‌شان هستند.

درست نیمی از سال ۲۰۱۷ گذشته و در این مدت شاهد معرفی و عرضه گوشی‌های جدید و توانمندی بودیم که در میان آن‌ها نام گوشی‌های برجسته‌ای مانند گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس، ال‌جی جی ۶، اچ‌تی‌سی U11، وان پلاس ۵ و سونی Xperia XZ Premium دیده می‌شود. عجیب نیست اگر ادعا کنیم که این گوشی‌ها نقطه عطف بازار گوشی‌های هوشمند هستند و سلیقه کاربران را برای گوشی‌هایی که قرار است در ۶ ماه آینده معرفی شوند، تغییر داده‌اند.

اگر تمام شرایط را با هم در نظر بگیریم، هیچ‌کدام از این گوشی‌ها عیب بزرگ و خاصی ندارد. درواقع کمپانی‌های سازنده به نقطه‌ای در تکنولوژی ساخت رسیده‌اند که اگر هرکدام از پرچم‌دارهای موجود در بازار را بخرید، ضرر نکرده‌اید. این گوشی‌ها نه تنها تمام انتظارات شما را از یک پرچم‌دار برآورده می‌کنند بلکه ممکن است فراتر از آن‌هم ظاهر شوند.

در آستانه ۶ ماهه دوم سال ۲۰۱۷ هستیم و انتظار داریم گوشی‌هایی که قرار است تا پایان سال معرفی شوند، ما را هیجان‌زده کنند یا حداقل در حد و اندازه همین پرچم‌دارهای موجود در بازار باشند. در ادامه این مطلب به معرفی گوشی‌های پرچم‌داری می‌پردازیم که همه مشتاق معرفی و ورودشان به بازار هستند.

LG V30

همان‌طور که می‌دانید کمپانی ال‌جی اغلب پرچم‌دارهایش را در سری G معرفی می‌کند اما در کنار آن، سری دیگری هم وجود دارد که بیشتر برای کاربرانی مناسب است که مایل‌اند گوشی پرچم‌دارشان قدرتمندتر باشد و آن‌هم سری V است. در حال حاضر گوشی‌های V10 و V20 از سری V عرضه‌شده‌اند و انتظار می‌رود که به‌زودی گوشی V30 هم به آن‌ها ملحق شود. اخبار و شایعه‌های هیجان‌انگیز و البته ضدونقیضی درباره این گوشی شنیده می‌شود. V30 احتمالا اولین گوشی ال‌جی با صفحه‌نمایش OLED خواهد بود اما ممکن است برخلاف دو مدل قبلی، صفحه‌نمایش ثانویه برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها نداشته باشد. هنوز هیچ خبری قطعی نیست و ممکن است همه این‌ها از سوی ال‌جی رد یا تایید شوند. انتظار می‌رود که گوشی V30 رسما در تاریخ ۳۱ اوت معرفی شود.

 

Sony Xperia XZ2

نمایشگاه IFA امسال در برلین و در تاریخ ۳۱ اوت برگزار می‌شود و سونی هم قرار است یک روز قبل از آن، میزبان یک رویداد اصلی باشد. همه کاربران و علاقه‌مندان دنیای فناوری می‌دانند که این اتفاق یعنی احتمالا سونی می‌خواهد پرچم‌دار تازه‌اش را یک روز قبل از IFA معرفی کند. سونی معمولا ۶ ماه میان معرفی پرچم‌دارهایش فاصله می‌اندازد و پرچم‌دارهای تازه‌اش را درست قبل از نمایشگاه‌های مهمی مثل MWC و IFA معرفی می‌کند. هنوز نمی‌دانیم که این پرچم‌دارهای تازه سونی چه نام دارند اما حداقل یکی از آن‌ها در تاریخ ۳۰ اوت معرفی می‌شود. تازه‌ترین اطلاعاتی که از این گوشی‌ها در دست داریم این است که یکی از آن‌ها احتمالا صفحه‌نمایش بدون حاشیه ۶ اینچی از نوع LCD با نسبت ۱۸:۹ خواهد داشت که توسط شرکت Japan Display ساخته می‌شود. این شایعه فعلا داغ است اما تا زمانی که توسط چند منبع دیگر هم تایید نشده، نمی‌توان به آن اعتماد کرد. دیگر مشخصات این پرچم‌دارهای تازه سونی هنوز مشخص نیست.

Nokia 9

نوکیا علی‌رغم توقف فعالیتش در سال‌های اخیر در بازار تولید گوشی‌های همراه، اسم‌ورسم پرآوازه‌ای دارد اما احتمال اینکه HMD Global بتواند با تولید یک پرچم‌دار فوق‌العاده با برند نوکیا گوی سبقت را از رقبا بدزدد، کم است. انتظار می‌رود که نوکیا ۹ یک گوشی قدرتمند با سخت‌افزار عالی و طراحی شیک و مدرن باشد و با قیمتی مناسب بتواند با گوشی‌هایی نظیر وان پلاس ۵ و دیگر پرچم‌دارهای موجود در بازار رقابت کند. هنوز نمی‌دانیم که نوکیا ۹ دقیقا در چه تاریخی رسما معرفی می‌شود اما احتمالا تا آخر سال ۲۰۱۷ اتفاق می‌افتد.

Pixel 2 / Pixel XL 2

گوگل سال گذشته دو گوشی Pixel و Pixel XL 2 را معرفی کرد اما در عرضه عمومی و جهانی این دو موفق ظاهر نشد. بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان نتوانستند آن‌ها را در کشورهایشان تهیه کنند و یکی از بزرگ‌ترین انتقادها به کمپانی گوگل، همین مورد بود. امیدواریم گوگل امسال با معرفی دو نسل تازه از سری پیکسل، بیش از گذشته به کاربران و مشتریانش اهمیت دهد و در جهت عرضه آن‌ها تمهیدات بیشتری بیندیشد. Pixel و Pixel XL 2 احتمالا در پاییز سال جاری میلادی و حدودا در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر رسما معرفی می‌شوند. در حال حاضر بازار شایعه‌های این دو گوشی داغ است و خبرهای خوبی از آن‌ها به گوش می‌رسد. گفته می‌شود که گوگل قصد دارد هر دو گوشی را به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۳۵ مجهز کند و مقدار رم بیشتری برای آن‌ها در نظر بگیرد. همچنین انتظار می‌رود که دوربین این دو گوشی پیشرفته باشد و نرم‌افزار روان و بدون مشکلی داشته باشند.

 

سامسونگ گلکسی نوت ۸

اسم نوت که می‌آید، یاد گلکسی نوت ۷ و ماجرای آتش گرفتنش می‌افتیم. با مشکلی که برای نوت ۷ پیش آمد، کمپانی سامسونگ متحمل میلیاردها دلار ضرر شد و ظاهرا تصمیم جدی گرفته تا هرگز مشکل مشابهی برای گوشی‌هایش پیش نیاید. سامسونگ امسال با معرفی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس به همه ثابت کرد که این غول تکنولوژی کره‌ای می‌تواند هنوز هم بازار را در قبضه خود بگیرد و با معرفی نوت ۸ دوباره به اوج قدرت و موفقیتش بازگردد. شایعه‌های زیادی درباره این گوشی تابه‌حال منتشرشده و اغلب آن‌ها ادعا می‌کنند طراحی ظاهری‌اش به اس ۸ بسیار شبیه است. گوشی پرچم‌داری را تصور کنید که به زیبایی اس ۸ است و یک قلم S هم با خود به همراه دارد.

آیفون ۸، آیفون ۷s، آیفون ۷s پلاس

وقتی از گوشی‌هایی صحبت می‌کنیم که همه منتظر معرفی‌شان هستند، امکان ندارد که آیفون را از قلم بیندازیم. بیشترین شایعه‌ها و اخبار لو رفته امسال درباره آیفون‌های تازه شکل گرفتند و منتشر شدند. در اغلب شایعه‌ها گفته‌شده که این گوشی‌ها طراحی بی حاشیه، پنل پشت و جلو از جنس شیشه، فریم استیل، ویژگی شارژ بی‌سیم، شارژ سریع، دوربین جلو با قابلیت تشخیص چهره به‌صورت سه‌بعدی، حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش، مقاومت در برابر آب، پردازنده پرسرعت A11 و دوربین اصلی حرفه‌ای با لنز دوگانه دارند. امسال که تولد ده‌سالگی آیفون است، باید منتظر بمانیم و ببینیم تیم کوک و دیگر همکارانش چگونه ما را شگفت‌زده می‌کنند. انتظار می‌رود که اپل طبق روال همیشگی‌اش رویدادی در نیمه اول ماه سپتامبر برگزار کند و این آیفون‌های تازه در خلال آن معرفی شوند.

 

Call Now Button