ابهام در فناوری ترکیب اسکنر اثرانگشت با نمایشگر کوالکام

کوالکام ادعا می‌کند که تکنولوژی اسکنر اثرانگشت ادغام شده با نمایشگر آنها از تابستان ۲۰۱۸ در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما تحلیلگر نام‌دار آقای «مینگ چی کو» اعتقاد دیگری دارد.

کوالکام هفته گذشته در کنفرانس جهانی موبایل شانگهای سیستم اسکنر اثرانگشت ادغام شده با نمایشگر خود را معرفی کرد و یک دمو از گوشی که از این تکنولوژی بهره می‌برد به نمایش گذاشت که با همکاری کمپانی ویوو ساخته شده بود. کوالکام در این کنفرانس خبری اعلام کرد که تکنولوژی مذکور از تابستان سال ۲۰۱۸ در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما تحلیلگر مشهور «مینگ چی کو» معتقد است چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

آقای کو می‌گوید که تکنولوژی کوالکام شاید با قرار دادن حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر کار کند اما دقت و سرعت عملکر آن فاصله زیادی از حالت مطلوب دارد. او یادآور می‌شود که کوالکام از نسخه ۲٫۱ اسکنر اثرانگشت خود در نمونه اولیه ساخت ویوو بهره گرفته که اسکن بهتر و قوی‌تری دارد و قادر است میان انگشت واقعی و غیر واقعی ر تشخیص دهد.

با وجود این بهبودها که در نمونه اولیه حاصل شده، باز هم سرعت و دقت عملکرد آن از حالت بهینه فاصله بسیاری دارد. مشکل دیگری که به اعتقاد آقای کو پیش روی کوالکام برای استفاده از این تکنولوژی قرار دارد این است که برای استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند به پوشش‌های شیشه‌ای نازک‌تر و پنل‌های OLED انعطاف پذیر نیاز است که در حال حاضر بسیاری از کمپانی‌های سازنده از این نوع نمایشگر استفاده نمی‌کنند.

نتایج نظر سنجی که توسط مینگ چی کو صورت گرفته نشان می‌دهد بیشتر کاربران از قرار گرفتن اسکنر اثرانگشت در پشت گوشی راضی هستند. تا زمانی که تکنولوژی اسکنر اثرانگشت التراسونیک توسعه یابد و به حد بلوغ برسد، براس سازندگان بهتر است که از همان سیستم سنتی اسکنر اثرانگشت استفاده کنند که تاکنون هم در این صنعت مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین شایعات حکایت از آن دارند که اپل برای آیفون ۸ از اسکنر اثرانگشت ادغام شده در نمایشگر بهره خواهد گرفت که البته صحت این موضوع تا زمان معرفی رسمی آن مشخص نخواهد شد. گفته می‌شود که اپل برای این موضوع راه حل مخصوص خود را پیدا کرده و از آن در آیفون ۸ استفاده خواهد کرد. اما از آنجا که تاکنون هیچ تصویری از گوشی توسعه یافته اپل با این تکنولوژی به بیرو درز نکرده مشخص نیست که آیا راه حل آنها دقت و امنیت تاچ آیدی را دارد یا خیر. تاچ آیدی سنسوری است که اپل اکنون برای گوشی‌های خود از آن استفاده می‌کند. البته اگر تغییر نحوه استفاده از اسکنر اثرانگشت و ادغام آن در صفحه نمایشگر تاثیر منفی بر روی تجربه کاربری داشته باشد، اپل هم از استفاده از آن در آیفون ۸ صرف نظر خواهد کرد.

Call Now Button