چگونه ایمیل‌های Gmail را در تلگرام دریافت کنیم؟

اگر مایلید تا به جای مراجعه به جیمیل، آن‌ها را در تلگرام دریافت کنید و از همان تلگرام به ایمیل‌های دریافتی خود پاسخ دهید خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

سادگی، سرعت بالا، امکانات منحصربه‌فردی همچون ربات‌های تلگرامی و کانال‌های اختصاصی، و همچنین فیلترشدن برخی اپلیکیشن‌های مشابه همچون وی‌چت و وایبر در ایران باعث شده در حال حاضر تلگرام پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن مورد استفاده در بین ایرانیان باشد تا جایی که تلگرام تنها در ایران ۴۰ میلیون کاربر فعال دارد!

حالا دیگر جملاتی همچون «فایلش رو برام تلگرام کن» همچون «گوگل کن» بین کاربران جا افتاده است.

محبوبیت زیاد اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فوری خصوصاً تلگرام در ایران تاحدی است که حالا تصور گوشی هوشمند بدون تلگرام تقریباً ناممکن شده است! علاوه بر امکان گفتگو با دیگر دوستان و آشنایان از طریق تلگرام و کاهش محسوس هزینه‌های تلفنی و پیامکی ، استفاده از اطلاعات گروه‌ها و کانال‌های مختلف علمی، خبری و تفریحی باعث شده ایرانیان در شبانه‌روز مدت زیادی را صرف تلگرام گردی کنند.

از طرف دیگر ربات‌های تلگرامی نیز امکان استفاده از سرویس‌های مختلف دیگر را در بستر تلگرام فراهم آورده‌اند.

قابلیت متن باز (Open source) تلگرام باعث شده تا دست برنامه نویسان به نسبت سایر برنامه‌های مشابه بیشتر باز باشد. یکی از این اقدامات ، پیاده سازی ربات های تلگرامی (Telegram Bot) هستند .

به‌طور مثال حالا خیلی راحت می‌توان از طریق ربات‌های تلگرامی، خلافی خودرو گرفت، در توییتر توییت کرد، ویدئوهای مختلف شبکه‌های اجتماعی را دانلود کرد، بازی‌های سرگرم‌کننده انجام داد،  یا از وضعیت آب و هوای و اوقات شرعی شهرتان مطلع شوید، قیمت لحظه ای طلا ، سکه و ارز را بگیرید و و دهها قابلیت مفید دیگر که از طریق دستورات ساده و ارسال آن به ربات‌های تلگرامی امکان پذیر است. به طوری که در حال حاضر برای هر کاری که بخواهید ربات تلگرامی آن تهیه شده است.

اما آیا امکان دریافت ایمیل نیز در تلگرام وجود دارد؟

اگر می‌خواهید بلافاصله پس از دریافت ایمیل جدید در تلگرام از آن باخبر شوید و در همان تلگرام هم اقدام به ارسال پاسخ به ایمیل‌های دریافتی‌تان داشته باشید خواندن ادامه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای آنکه جیمیل‌تان را در تلگرام‌تان داشته باشید می‌بایست از ربات تلگرامی gmailbot طبق مراحل زیر استفاده کنید:

(توضیح اینکه: تصاویر تهیه‌شده این مقاله با استفاده از نسخه دسکتاپ تلگرام تهیه‌شده ؛ اما فرقی نمی‌کند که این کار را در نسخه دسکتاپ یا اپلیکیشن اندروید یا iOS انجام دهید)

۱- ابتدا لازم است تا وارد صفحه اختصاصی ربات GmailBot شوید برای این منظور می‌توانید شناسه کاربری gmailbot@ را در تلگرام جستجو کنید و وارد آن شوید و یا اینکه مستقیماً بر روی این لینک کلیک کنید.

۲- در پنجره آغازین ربات، بر روی دکمه Start کلیک کنید.

۳- پس از کلیک بر روی Start دکمه Authorize me  را انتخاب کنید تا ربات بتواند از تلگرام شخصی شمارا با جیمیل شخصی‌تان ادغام کند.

۴- سپس برای اتصال ربات تلگرامی به جیمیل لازم است پس از ورود به اکانت‌تان در گوگل، اجازه دسترسی ربات را به‌حساب جیمیل خود صادر کنید . توضیح اینکه ربات به کلمه عبور اکانت جیمیل شما دسترسی نخواهد داشت و تنها می‌تواند ایمیل‌های شمارا مشاهده کند و یا ایمیل جدیدی ارسال کند یا ایمیل‌های قدیمی را حذف نماید.

همچنین هر وقت که مایل بودید می‌توانید با مراجعه به این صفحه در گوگل، دسترسی ربات را به جیمیل‌تان را قطع نمایید.

کار تمام است .

حالا در تلگرام پس از دریافت ایمیل جدیدی در صندوق پستی جیمیل‌تان بلافاصله در تلگرام از آن باخبر شده و در محیط تلگرام می‌توانید به ایمیل‌های خودپاسخ داده، آن‌ها را حذف یا آرشیو کرده و یا ایمیل را به ایمیل دیگری forward نمایید.

همچنین ربات GmailBot دستورات دیگری را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد ازجمله:

  • /start – اضافه کردن یک اکانت جیمیل دیگر
  • /new – ارسال یک ایمیل
  • /settings – تنظیمات
  • /stop – غیرفعال کردن نوتیفیکشن

بی‌شک اگر به دنبال یک‌راه بسیار سریع و آسان برای اطلاع از ایمیل‌های جدید و پاسخگویی به آن‌ها هستید، GmailBot یک‌راه آسان و بی‌دردسر بدون استفاده از نرم‌افزارهای جانبی دیگر برای این کار است.

Call Now Button