اطلاعات جدید از آیفون ۸: اسکنر اثرانگشت با سنسور دیگری جایگزین می‌شود!

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر ارشد KGI Securities به‌‏تازگی جزئیات جدیدی را پیرامون آیفون ۸ منتشر کرده است که به برخی از قابلیت‎های احتمالی گوشی پرچم‏‌دار جدید اپل اشاره دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط این تحلیل‌گر، آیفون ۸ از یک نمایشگر OLED با اندازه ۵٫۸ اینچ استفاده می‌کند که برای صفحه‎نمایش، طراحی تمام صفحه درنظر گرفته شده است. به عبارت بهتر، نمایشگر آیفون جدید اپل تقریباً تمامی پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. به همین جهت، مینگ‎چی کو ادعا می‌کند که آیفون ۸ «از بالاترین نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در مقایسه با هر گوشی‌هوشمند دیگری که در حال‌حاضر معرفی شده، برخوردار است».

باید توجه داشته باشید که اندازه واقعی نمایشگر از ۵٫۸ اینچ کم‎تر خواهد بود؛ علت آن نیز ساده به‎نظر می‎رسد زیرا آیفون ۸ اپل از یک دکمه Home مجازی استفاده می‌کند که بخشی از نمایشگر را به خود اختصاص خواهد داد.

 با اینکه در شایعات گذشته به پشتیبانی این دکمه از سنسور تشخیص اثرانگشت اشاره شده بود، مینگ‌چی کو اعلام کرده است که دکمه نرم‎افزاری Home از قابلیت تشخیص اثرانگشت به منظور احراز هویت کاربران برخوردار نیست. گزیده‌ای از گزارش جدید مینگ‎چی کو در ادامه آمده است:

ما پیش‌بینی می‎کنیم که مدل مجهز به نمایشگر OLED از سیستم تشخیص اثرانگشت پشتیبانی نخواهد کرد. طراحی تمام صفحه (آیفون ۸) با سنسورهای اثرانگشت خازنی کنونی کار نمی‌کند. قابلیت شناسایی اثرانگشت از طریق نمایشگر، هنوز با چالش‌های فنی زیادی مواجه است و در صورتی‌که شرکت اپل به دنبال عرضه آیفون جدید خود با سنسور اثرانگشت یکپارچه باشد، باید طراحی پیکسلی پیچیده‌تری را برای آن درنظر بگیرد.

هم‎چنین (عملکرد) ناامیدکننده سیستم تشخیص اثرانگشت از طریق لمس نمایشگر OLED با وجود ضخامت کم‎تر در مقایسه با پنل‌های LCD، هم‌چنان یکی از چالش‌های جدی اپل محسوب می‌شود و عملکرد ضعیف آن، به دلیل استفاده از پنل نمایشگر بر روی سنسور تشخیص اثرانگشت است.

به همین خاطر، آیفون OLED از سنسور تشخیص اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده نمی‎کند. با توجه به عدم استفاده از سنسور یکپارچه، اکنون دیگر انتظار داریم که تولید گسترده آیفون ۸ به تعویق بیافتد (ما پیش‎تر، پیش‌بینی کرده‎ بودیم که تولید گسترده آیفون ۸ تا پیش از ماه اکتبر یا حتی مدتی پس از آن، ممکن نیست).

این تحلیل‏گر تایید کرده است که آیفون OLED جدید اپل، از سنسورهای سه‎بعدی برای تشخیص چهره پیشرفته با عکس‌برداری سه‎بعدی و آنالیز آن، بهبود کیفیت تصویر برداری سلفی و قابلیت‎های دیگر برخوردار خواهد بود. علاوه‌براین، شرکت اپل برای خاص‌تر کردن گوشی آیفون ۸ نسبت به مدل‌های دیگر، آن‌را در رنگ‌های کم‎تری در مقایسه با آیفون‌های مجهز به نمایشگر LCD عرضه می‎کند.

در رابطه با آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus نیز، مینگ‎چی گو اعلام کرده است که این دو مدل به ترتیب به نمایشگر ۴٫۷ اینچی و ۵٫۵ اینچی مجهز خواهد بود و شرکت اپل، به استفاده از پنل LCD در این دو مدل ادامه خواهد داد. به همین جهت، طراحی جلوی گوشی آیفون ۷s و ۷s Plus، مشابه با آیفون‌های ۲۰۱۶ خواهد بود.

آیفون ۸ که به یک نمایشگر OLED مجهز شده است، به همراه آیفون ۷s Plus با سه گیگابایت رم روانه بازار می‌شود؛ علت این موضوع، نیاز به حافظه بیشتر برای پردازش تصاویر به ثبت رسیده با دوربین دوتایی در هر دو گوشی عنوان شده است. با این‎حال، آیفون ۷s که از یک دوربین استفاده می‎کند؛ مانند نسل قبل، تنها با دو گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

هر سه مدل از آیفون‏‌های جدید شرکت اپل، با ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه می‎شود و درگاه لایتنینگ نیز برای آن‎ها در نظر گرفته شده است. با این وجود، آیفون‌های ۷s و ۸ از یک چیپ USB-C Power Delivery برای افزایش سرعت شارژ استفاده خواهد کرد. کیفیت صدای خروجی در آیفون‌های جدید اپل، ارتقا یافته است تا صدای استریو بهتری را در این سه مدل، شاهد باشیم.

در نهایت، مینگ‌چی کو اعلام کرده است که برای بهبود اثر تبلیغاتی، آیفون ۷s به همراه نسخه Plus و آیفون ۸ در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. با این وجود، شاید شرکت اپل آیفون ۸ را در موعد دیرتری نسبت به آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus وارد بازار نماید. مشکلاتی که کوپرتینویی‌ها با آن برای عرضه آیفون جدید خود مواجه هستند، تا سه ماهه اول سال آینده میلادی باقی خواهد ماند.

به باور مینگ‌چی کو، شرکت اپل در سال مالی ۲۰۱۷ خود نزدیک به ۸۰ تا ۸۵ میلیون واحد از آیفون‌های جدید ۷s و ۸ را عرضه خواهد کرد که این میزان فروش بین آیفون پرچم‎دار کوپرتینویی‌ها و دو آیفون ارزان‌قیمت‎تر دیگر به صورت مساوی، تقسیم خواهد شد.

Call Now Button