نسخه جهانی نوکیا ۶ فاقد چراغ LED نوتیفیکیشن خواهد بود

چراغ LED نوتیفیکیشن یکی از ویژگی‌های کاربردی در گوشی‌های هوشمند است اما طبق تحقیقات جدید اچ‌ام‌دی گلوبال بیشتر کاربران نسبت به وجود آن بی تفاوت هستند. به همین دلیل این کمپانی تصمیم گرفته تا این ویژگی را از نوکیا ۶ حذف کند.

به نظر می‌رسد که اچ‌ام‌دی گلوبال قصد دارد چراغ LED نوتیفیکیشن را از نسخه جهانی نوکیا ۶ حذف کند چراکه بر اساس تحقیقاتی که از سوی این کمپانی صورت گرفته بیشتر کاربران به وجود آن اهمیت نمی‌دهند. البته برای بسیاری از کاربران چراغ LED نوتیفیکیشن یک ویژگی کاربردی و لازم است اما تحقیقات انجام شده توسط اچ‌ام‌دی گلوبال خلاف این موضوع را نشان می‌دهند. نتیجه این پژوهش توسط یکی از اعضای تیم پشتیبانی نوکیا اعلام شده است.

بدین ترتیب نسخه‌ جهانی از نوکیا ۶ فاقد چراغ LED نوتیفیکیشن خواهد بود. این قطعه قیمت زیادی ندارد و در قیمت فروش گوشی هم چندان تاثیر گذار نیست اما حذف این قطعه از میلیون‌ها دستگاه می‌تواند سود بسیاری را روانه جیب‌های شرکای نوکیا و تامین کنندگات قطعات کند. تاکنون فقط تایید چراغ LED نوتیفیکیشن از نوکیا ۶ تایید شده اما اگر سازندگان واقعا به دنبال سود باشند، آن را از نوکیا ۳ و نوکیا ۵ هم حذف خواهند نمود.

انتظار می‌رود نوکیا ۶ از همین ماه در بیشتر بازارها قابل خریداری باشد و عرضه آن در سراسر دنیا در ماه اوت قطعی است. این گوشی نمایشگر ۵٫۵ اینچی دارد و از چیپ مجتمع اسنپدراگون ۴۳۰، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره خواهد برد. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است. اچ‌ام‌دی گلوبال قبلا تایید کرده که سیستم عامل پیش فرض نوکیا ۶ اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ است و تجربه نرم‌افزاری بسیار نزدیک به اندروید خالص دارد. با وجود چنین مشخصاتی و البته با توجه به قیمت ۲۵۰ دلاری به نظر نمی‌رسد که نبود چراغ LED نوتیفیکیشن تاثیر چندانی بر روی فروش آن داشته باشد.

Call Now Button