احتمال وجود صفحه نمایش Always On در پیکسل‌های ۲۰۱۷

یکی از کمبودهایی که کاربران گوشی‌های نکسوس و پیکسل از آن رنج می‌برند، نبود صفحه‌نمایش همیشه روشن برای مشاهده سریع نوتیفیکیشن‌هاست. مشکلی که گوگل در حال رفع آن است.

توسعه دهندگان XDA اعلام کردند گوگل قصد دارد قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن را در مدل‌های جدید گوشی Pixel قرار دهد. قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد بدون انجام هیچ کار اضافه، اطلاعات مهم را روی نمایشگر گوشی مشاهده کنند. اولین بار موتورولا در سال ۲۰۱۳ این امکان را در گوشی Moto X قرار داد و پس از آن تمام گوشی‌های اندرویدی که سخت‌افزار مناسب این کار را داشتند، از آن بهره بردند.

یکی از بزرگترین چالش‌های نمایشگر همیشه روشن، مصرف زیاد باتری است. سامسونگ توانسته در نمایشگر‌های OLED خود تا حد بسیار زیادی این مشکل را برطرف و مصرف باتری را بهینه کند. بنابراین گوگل هم باید به‌دنبال راهی برای کنترل این مساله باشد. در کدهای سومین نسخه آزمایشی اندروید O رشته‌ای دیده شده که در آن کلمه doze بکار رفته. گفته می‌شود این doze ارتباطی با قابلیت خاموش کردن موقت فعالیت‌های پس‌زمینه برای کاهش مصرف باتری که در اندروید مارشمالو اضافه شد، ندارد و برای کنترل صفحه‌نمایش همیشه روشن نوشته شده.

قرار است در صفحه‌نمایش همیشه روشن اندروید O، بجای متن کامل نوتیفیکیشن، تنها آیکون برنامه‌ مورد نظر نشان داده شود. از آنجا که گوگل در حال تست این امکان در نسخه‌های آزمایشی است، هنوز امکان استفاده از آن مهیا نشده.

Call Now Button