مروری بر اخبار و شایعات پیرامون MI MIX 2 شیائومی

گوشی می میکس ۲ از کمپانی شیائومی قرار است تا مدتی دیگر، معرفی و به بازار عرضه شود. اخبار و شایعات منتشر شده در حول این گوشی، محصولی متفاوت و قدرتمند را وعده می‌دهند. در این پست از وب‌سایت جی اس ام نگاهی خواهیم داشت به تمامی اخبار و شایعات منتشر شده پیرامون MI MIX 2 شیائومی.

«می میکس» یکی از متفاوت‌ترین و البته شاید موفق‌ترین محصولات کمپانی شیائومی است که با مشخصاتی جذاب و طراحی چشم‌نواز می‌تواند گوشی‌های پرچم‌دار سایر کمپانی‌ها را به چالش بکشد. یکی از بارزترین مشخصات این گوشی، نمایشگر بدون حاشیه و باکیفیت آن است. حال خبر رسیده است که چینی‌ها قصد دارد نسخه ارتقا یافته Mi Mix را به بازار عرضه کنند.

هنوز اطلاعات قطعی در مورد می میکس ۲ منتشر نشده است. در زیر برخی از مشخصات احتمالی این گوشی به نقل از پایگاه خبری India Today را مشاهده می‌کنید.

تاکنون فقط برخی جزئیات تست بنچمارک می میکس ۲ به بیرون درز کرده است. بر اساس بنچمارک‌های منتشرشده از پایگاه GFXBench، محصول جدید شیائومی احتمالا به یک پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، ۸ گیگابایت رم، نمایشگر ۶٫۴ اینچی از نوع IPS و LCD، دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو و اندروید ۷٫۱٫۱ نوقا مجهز خواهد شد.

طراحی

گوشی Mi Mix به خاطر طراحی خاص آن موردتوجه قرار گرفت. یک صفحه‌نمایش یکپارچه که تقریبا تمام مساحت جلویی دستگاه را پوشش می‌دهد. تصاویر جدیدی که در شبکه‌اجتماعی Weibo منتشر شده است، نشان می‌دهد که نمایشگر نسخه دوم گوشی می میکس، سطح گسترده‌تری از پنل جلویی را در سیطره خود خواهد داشت.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این گوشی از قسمت‌های بالا و کناره‌ها به‌طور کامل بدون حاشیه است و فقط یک حاشیه بسیار نازک در قسمت پایین پنل جلویی قرار دارد و دوربین سلفی نیز در همین مکان تعبیه می‌شود. وب‌سایت XiaomiToday نیز گزارش داده است که می‌میکس ۲ همان زبان طراحی سرامیکی نسل اول را حفظ خواهد کرد، اما با این تفاوت که نمایشگر ۹۳ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص می‌دهد. این درصد در نسل اول گوشی می‌میکس، ۹۰ درصد بوده است.

همچنین انتظار می‌رود که شیائومی از یک نمایشگر AMOLED در محصول جدیدش استفاده کند. البته توجه داشته باشید که تصاویری که تاکنون از می میکس ۲ منتشرشده‌اند، همگی رندر هستند و ما نمی‌توانیم صحت‌وسقم آن‌ها را تایید کنیم. برخی شایعات نیز بر این اساس هستند که نسل دوم می‌میکس به دوربین دوگانه و حس‌گر اثرانگشت در پشت دستگاه مجهز خواهد شد. به گفته پایگاه XiaomiToday، در می میکس ۲ از همان ماژول Mi 5s استفاده می‌شود.

پایگاه خبری GizmoChina نیز اخبار مبنی بر مساحت ۹۳ درصدی نمایشگر و استفاده از نمایشگر AMOLED را تایید کرده است. البته به گفته GizmoChina، پنل نمایشگر از نوع خمیده خواهد بود. هنوز در این مورد، اخبار قطعی وجود ندارد. اما یکی از فناوری‌های بسیار جالبی که در گوشی Mi Mix از آن استفاده شد، اولتراسوند نام داشت. این فناوری در می‌میکس به‌عنوان جایگزین سنسورهای مجاورت در نظر گرفته شده بود. با استفاده از این فناوری، موقعی که دستگاه را در مجاورت گوش خود قرار می‌دهید، نمایشگر به‌صورت خودکار به حالت خاموش درمی‌آید تا براثر برخورد نمایشگر با گوش شخص، تماس دچار قطع ناگهانی یا مشکلات دیگر نشود.

استفاده از فناوری اولتراسوند به شیائومی امکان داده بود تا بتواند حاشیه‌های بالای نمایشگر را حذف کند و به‌احتمال بسیار زیاد، مجددا شاهد به‌کارگیری این فناوری در می میکس ۲ نیز خواهیم بود؛ اما این امکان نیز وجود دارد که شیائومی، یک گام جلوتر برود و حاشیه‌های پایینی نمایشگر را نیز حذف کند.

لی جون، موسس شیائومی، پیش‌ازاین خبر داده بود که کمپانی‌اش برای طراحی گوشی می میکس با فیلیپ استارک وارد همکاری شده است؛ اما هنوز مطمئن نیستیم که این طراح مشهور فرانسوی در طراحی Mi Mix2 نیز مشارکت خواهد داشت یا خیر.

Call Now Button