رونمایی از نسخه مخصوص شیائومی می نوت ۲ با مشخصات قوی‌تر

شرکت شیائومی، به‎تازگی مدل جدیدی از فبلت پرچم‎دار ۲۰۱۶ خود یعنی می نوت ۲ را معرفی کرده است که با قیمت کم‎تری نسبت به نسخه‎های پیشین، به بازار عرضه می‎شود.

مدتی پیش، شرکت شیائومی اعلام کرد که تصمیم دارد گوشی جدیدی را در ۱۱ جولای (۲۰ تیر ماه) ارائه دهد. این سازنده چینی، حتی پوستر و ویدیویی از این گوشی را منتشر کرد که بخشی از مشخصات سخت‎افزاری محصول جدید شیائومی را به نمایش گذاشته بود و با عدم افشای اطلاعات بیشتر پیرامون مشخصات این گوشی، باعث شد تا بسیاری برای رونمایی از گوشی شیائومی می ۶ پلاس منتظر بمانند. با این وجود، گوشی جدید شیائومی، می ۶ پلاس نیست؛ در واقع این مدل، نسخه «خاص» یا Special Edition فبلت پرچم‎دار می نوت ۲ است که مدل اصلی آن در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد.

همان‎طور که گفته شد، شرکت شیائومی، این مدل را می نوت ۲ اسپشیال ادیشن می‎نامد؛ با این‎حال، هیچ قابلیت خاصی برای این مدل درنظر گرفته نشده است. نسخه اصلی شیائومی می نوت ۲ در دو مدل با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه و ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه شد. «نسخه خاص» شیائومی می نوت ۲، محصولی میان این دو مدل است که از شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. سایر مشخصات آن نیز، مانند نسخه اصلی فبلت پرچم‎دار می نوت ۲ است و هیچ تفاوت عمده‎ای با آن ندارد.

به همین جهت، نسخه «خاص» شیائومی می نوت ۲ از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی AMOLED با دو لبه منحنی، تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام با چهار هسته پردازشی و یک دوربین ۲۲ مگاپیکسلی برخوردار شده است. برای دوربین سلفی نیز مانند مدل اصلی، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی درنظر گرفته شده و حسگر اثرانگشت نیز در زیر دکمه Home و در حاشیه پایین نمایشگر جلب‌توجه می‌کند.

به نسخه جدید فبلت شیائومی می نوت ۲، یک باتری با ظرفیت ۴۰۷۰ میلی‌آمپر ساعت انرژی می‌دهد و برای شارژ این گوشی، درگاه یواس‌بی Type-C درنظر گرفته شده است؛ با توجه به اینکه شیائومی می نوت ۲ هم‌چنان یک گوشی رده‎بالا حساب می‎شود، نسخه خاص آن نیز از قابلیت شارژ سریع ۳٫۰ کوالکام برخوردار است. بلوتوث ۴٫۲، وای‌فای دو بانده و پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت هم‎زمان، از دیگر قابلیت‎هایی به شمار می‎رود که می نوت ۲ به آن مجهز شده است.

شرکت شیائومی، برچسب قیمتی ۲۸۹۹ یوآن (۴۲۶ دلار) را برای مدل مخصوص یا ویژه گوشی می نوت ۲ درنظر گرفته است؛ با این وجود، شیائومی می ۶ با پردازنده قدرت‎مندتر و دوربین بهتر، با قیمت کم‎تری در مقایسه با این گوشی به فروش می‌رسد. البته، نباید از خاطر برد که شیائومی می ۶ به نمایشگر کوچک‎تر ۵٫۱۵ اینچی مجهز شده و هم‎چنین، ظرفیت باتری آن نیز کم‎تر از می نوت ۲ است.

شیائومی برای گوشی جدید خود، ۳۰۰ یوآن تخفیف درنظر گرفته است که قیمت این گوشی را به ۳۸۲ دلار می‌رساند؛ کم‎تر از نسخه ۴ گیگابایتی فبلت می نوت ۲ که اکنون با برچسب قیمتی ۴۱۲ دلار عرضه می‌شود. نسخه ۶ گیگابایتی فبلت می نوت ۲ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه، هم‌چنان ۳۸۵ دلار قیمت دارد و برای خرید مدل جهانی این فبلت ۵٫۷ اینچی نیز، باید ۵۱۵ دلار پرداخت نمایید.

Call Now Button