رندر جدید پرچم‎دار نوکیا ۸ با دوربین دوگانه منتشر شد

به‌تازگی، رندر رسمی گوشی پرچم‎دار جدید نوکیا ۸ منتشر شده است که نشان می‌دهد این مدل به دوربین دوگانه مجهز شده است و البته، خبری از جای‌گیری سنسور تشخیص عنبیه چشم در حاشیه بالای نمایشگر نخواهد بود.

مدتی پیش، اعلام شد که گوشی پرچم‏دار جدید نوکیا، نوکیا ۸ خواهد بود؛ این در حالی است که مدتی پیش، شایعات از عرضه گوشی نوکیا ۹ به عنوان پرچم‎دار جدید این سازنده حکایت داشت. به‎تازگی نیز، رندر رسمی توسط وب‌سایت Venture Beat منتشر شده است که نوکیا ۸ را به نمایش می‎گذارد.

رندرهای منتشر شده، پنل جلو و پشت گوشی نوکیا ۸ را نشان می‌دهد و آن‎طور که مشاهده می‌شود، نوکیا ۸ تفاوت چندانی از نظر ظاهری با گوشی‎های پیشین این شرکت یعنی نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶ نخواهد داشت. با قضاوت براساس رندرهای منتشر شده، حاشیه‎های اطراف نمایشگر گوشی نوکیا ۸ زیاد است؛ به همین جهت، این مدل به هیچ عنوان رقیب مناسبی برای گوشی‌های بدون حاشیه بازار مانند گلکسی اس ۸ یا ال‌جی جی ۶ نخواهد بود.

شرکت نوکیا، تنها حاشیه‌های اطراف نمایشگر را حذف کرده است و حاشیه‌های زیاد بالا و پایین نمایشگر، نوکیا ۸ را به یکی از گوشی‎های پرچم‎دار ۲۰۱۷ با نسبت ابعاد کم نمایشگر به بدنه مبدل خواهد ساخت. سنسور تشخیص اثرانگشت، در حاشیه پایین نمایشگر قرار دارد و در اطراف آن، دو دکمه لمسی و خازنی وجود دارد. در بدنه پشتی نیز، دوربین دوتایی گوشی نوکیا ۸ دیده می‌شود؛ دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی نوکیا ۸ از لنزهای کارل زایس استفاده می‌کند.

در حاشیه بالای نمایشگر، تنها سنسور دوربین سلفی جلب‎توجه می‎کند. به همین جهت، نوکیا ۸ برخلاف شایعات پیشین به سنسور تشخیص عنبیه چشم مجهز نخواهد بود.

گوشی‌های نوکیا در حال‌حاضر در بازار عرضه می‌شود؛ محصولاتی ارزان‌قیمت و میان‎رده هستند و خرید آن‎ها به هیچ عنوان به کاربرانی که به دنبال یک گوشی گران‌قیمت و قدرت‎مند باشند، توصیه نمی‎شود. با این وجود، نوکیا ۸ یک محصول رده‎بالا است و در صورتی‌که شایعات پیشین مبنی بر عرضه آن به عنوان یک گوشی پرچم‎دار صحت داشته باشد؛ نوکیا ۸ یک گوشی رده‌بالا خواهد بود که از نظر مشخصات‎فنی، رقبای خود را به چالش می‎کشد.

مشخصات فاش‌شده برای گوشی نوکیا ۸، نشان می‌دهد که این مدل به یک نمایشگر ۵٫۳ اینچی Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل مجهز شده است؛ از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‎ای استفاده می‎کند و بهترین مدل آن‌، با شش گیگابایت رم عرضه خواهد شد. ۶۴ گیگابایت حافظه برای مدل پایه گوشی نوکیا ۸ درنظر گرفته شده است و احتمالاً مدل رده‎بالای نوکیا ۸ از ۱۲۸ گیگابایت حافظه استفاده خواهد کرد.

نوکیا ۸، نسخه تقریباً خام سیستم‌عامل اندروید ۷٫۱ را اجرا می‌کند؛ به عبارت بهتر، سیستم‌عامل اندروید در این گوشی شخصی‌سازی نشده است. در شایعات پیشین، هم‎چنین اعلام شده بود که نوکیا ۸ در ۳۱ جولای (۸ مرداد) معرفی خواهد شد و قیمت آن، کم‎تر ۶۰۰ یورو است. با توجه به این موضوع، گوشی پرچم‎دار جدید نوکیا در ایالات متحده با قیمت ۶۰۰ دلار عرضه می‌‍شود.

Call Now Button