تصویر جدید از رابط‌کاربری MIUI 9

رابط‌کاربری MIUI 9 به همراه سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ برای گوشی‌های هوشمند شرکت شیائومی عرضه خواهد شد. به‎تازگی، تصویری از این رابط‌کاربری منتشر شده است که طراحی جذاب و دوست‌داشتنی آن‎را به نمایش می‎گذارد.

تصاویر زیادی از رابط‌کاربری MIUI 9 منتشر شده است و با طراحی احتمالی این نسخه از رابط‌کاربری MIUI آشنایی داریم. به‌تازگی، دو تصویر دیگر از MIUI 9 فاش شده است که طراحی جدید نسخه ۹ رابط‎کاربری اختصاصی شیائومی را نشان می‎دهد.

با قضاوت براساس این تصاویر، رابط‌کاربری MIUI 9 شباهت زیادی به MIUI 8 دارد و تصاویر جدید، Home Screen و صفحه قفل نسخه جدید رابط‌کاربری MIUI را به نمایش می‌گذارد. آیکون‌های موجود در پایین صفحه، لیبل (نام) ندارند و تنها به کمک آیکون‌ رنگارنگ آن‌ها، برنامه‎ها قابل تشخیص خواهد بود.

طراحی آیکون‏ها در MIUI 9، در مقایسه با نسخه قبل بهبود یافته است و شرکت شیائومی، چهار Theme پیش‎فرض را به همراه نسخه جدید رابط‌کاربری MIUI ارائه خواهد کرد. یکی از این چهار تم، قابلیتی دارد که در هنگام روشن شدن گوشی یا تبلت اندرویدی شما، به شما خوشامد می‎گوید؛ البته این موضوع توسط شایعات اعلام شده است و باید با دیده شک و تردید به آن نگریست.

توجه داشته باشید که در MIUI 9 تنها به تم‌های پیش‎فرض محدود نخواهید بود و می‌توانید از میان ۵۳ هزار تم موجود در فروشگاه تم شیائومی، یکی را به دلخواه انتخاب کنید. تغییر طراحی آیکون‎ها، تنها قابلیت جدید MIUI 9 نخواهد بود. گفته می‌شود که در این نسخه از رابط‎کاربری MIUI، قابلیتی برای پاسخ‌گویی سریع (Quick Reply) به پیام‌ها وجود دارد؛ بسیاری از گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‎عامل اندروید نوقا از چنین قابلیتی برخوردار شده است. با این وجود در نسخه‌هایی از رابط‌کاربری MIUI 8 که بر مبنای سیستم‌عامل اندروید نوقا توسعه یافته است؛ چنین قابلیتی دیده نمی‎شود زیرا در این نسخه از رابط‎کاربری MIUI، قابلیت مذکور وجود ندارد.

علاوه‎بر ویژگی «Quick Reply»، رابط‎کاربری MIUI 9 از قابلیتی به نام «Picture-in-Picture» برخوردار است که امکان استفاده از دو برنامه را به صورت هم‎زمان به کاربر می‌دهد. شرکت شیائومی از نسخه جدید رابط‎کاربری MIUI 9 به همراه گوشی شیائومی می ۵ ایکس در ۴ مرداد رونمایی خواهد کرد و شیائومی می ۶ اولین گوشی است که این به‌‏روزرسانی را به صورت رسمی دریافت خواهد کرد. سایر گوشی‌های میان‎رده شیائومی نیز تا پایان تابستان به اندروید نوقا و MIUI 9 آپدیت خواهد شد.

Call Now Button