تا مهر ماه، منتظر آیفون ۸ نباشید؛ آیفون SE جدید، ماه آینده معرفی می‌شود!

به‌‎تازگی، جزئیات جدیدی پیرامون زمان عرضه مدل جدید آیفون SE منتشر شده است و هم‌چنین، ادعا می‌شود که اپل، مهر ماه از آیفون ۸ رونمایی خواهد کرد.

گزارش تازه منتشر شده توسط وب‌سایت iGeneration به نقل از منابع مطلع، نشان می‌دهد که شرکت اپل در حال برنامه‌ریزی برای معرفی آیفون SE در اواخر سال جاری میلای و یک رویداد خبری در ماه آگوست (مرداد ماه) است. به دنبال رونمایی از آیفون SE جدید، کوپرتینویی‌ها از آیفون ۸ در اواخر سال جاری میلادی و در ماه اکتبر (تقریباً مهر ماه) رونمایی خواهد کرد.

اینکه شرکت اپل در رابطه با آیفون SE چه تصمیمی دارد، هنوز مشخص نیست اما اطلاعات منتشر شده پیرامون مدل جدید آیفون SE، برای اولین‌بار است که توسط یک خبرگزاری منتشر می‎شود. این در حالی است که در شایعات گذشته، چندین‌بار پیرامون تأخیر در عرضه آیفون ۸ شنیده‌ایم و در صورتی‌که این گوشی با تأخیر به بازار عرضه شود، چندان معتجب نخواهیم شد. با این‎حال، برخی نیز ادعا می‌کنند که اپل به رونمایی از گوشی‌های آیفون جدید خود در ماه سپتامبر متهعد خواهد بود؛ حتی اگر تصمیمی برای عرضه آیفون ۸ تا اواخر سال جاری میلادی نداشته باشد!

وب‌سایت iGeneration، هم‌چنین مدعی شده است که آیفون SE جدید نسبت به نسل قبل، ارزان‌تر خواهد بود و با قیمت ۳۹۹ یورو وارد بازار می‌شود.مدل ۳۲ گیگابایتی آیفون‌ SE که در حال‌حاضر در بازار به‌فروش می‌رسد، نزدیک به ۴۸۹ یورو قیمت دارد؛ این مدل، مدتی پیش به همراه نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون SE در اوایل بهار به صورت رسمی معرفی شد.

با توجه به اینکه آیفون SE به‌تازگی با مدل‌های ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی به‎روزرسانی شده است، با اطمینان نمی‌توان گفت که آیفون SE جدیدی در اواسط تابستان معرفی خواهد شد. ضمن اینکه، برخی از المان‌های مربوط به رابط‌کاربری سیستم‎عامل iOS 11 در نمایشگرهای کوچک نمی‌گنجند و به همین جهت، عرضه مدل جدید آیفون SE با نمایشگر ۴ اینچی غیرمنطقی به‎نظر می‌رسد؛ مگر آنکه، مدل جدید از نمایشگر بزرگ‌تری برخوردار شود که این موضوع نیز غیرمحتمل است.

با تمامی این تفاسیر، نمی‌توان احتمال عرضه آیفون SE جدید را نادیده گرفت؛ مدتی است که بسیاری منتظر عرضه یک مدل جدید از آیفون‌های ۴ اینچی SE اپل هستند و نسخه جدید آیفون SE که نام مشخصی برای آن فاش نشده است، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای کاربرانی باشد که به دنبال خرید یک گوشی قدرت‌مند با قیمت رقابتی از سوی اپل خواهند بود.

همان‌طور که گفته شد، هیچ‌یک از شایعات گذشته به عرضه آیفون SE اشاره نداشتند؛ به همین جهت، ممکن است کوپرتینویی‌ها برای افزایش فروش گوشی‌های آیفون ۴ اینچی خود، تنها تصمیم به کاهش قیمت مدل‌های ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ داشته باشند.

در حال‌حاضر، تنها می‌توان اطمینان داشت که آیفون ۷s، آیفون ۷s Plus و آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی معرفی خواهد شد. مدل اول، به نمایشگر ۴٫۷ اینچی مجهز شده است و مانند آیفون ۷s Plus با نمایشگر ۵٫۵ اینچی، تنها یک مدل ارتقایافته از آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس خواهد بود. آیفون ۸ نیز، پرچم‎دار جدید اپل است که با نمایشگر بدون حاشیه ۵٫۸ اینچی OLED، از دوربین دوتایی استفاده می‌کند و سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، آیفون ۸ را به یک رقیب قدرت‎مند برای پرچم‎داران ۲۰۱۷ مبدل خواهد ساخت.

Call Now Button