نگاهی به گوشی ژاپنی Neo Reloaded و قاب‌های ماژولار آن

شرکت NuAns این بار با Neo Reloaded بازگشته است. و بزرگ‌ترین تغییر آن، به‌کارگیری اندروید به جای ویندوز ۱۰ موبایل است.

صنعت تلفن‌های هوشمند طی چند سال اخیر تغییرات شگرفی را تجربه کرده است و شرکت‌ها دریافته‌اند که قدرت و توان‌مندی، به‌تنهایی برای موفقیت کافی نیست، بلکه طراحی نیز به همان اندازه اهمیت دارد. شرکت ژاپنی نوآنز (NuAns) هم با علم به همین موضوع، بیش از هر شرکت دیگری ساختار ماژولار را در طراحی گوشی‌هایش مدنظر قرار داده است تا کاربران بتوانند ظاهر آن را تا حدی مطابق سلیقه خود تغییر دهند و اصطلاحا آن را سفارشی کنند.

تازه‌ترین نتیجه تلاش‌های این شرکت، Neo Reloaded نام دارد. نوآنز سال گذشته کوشید با عرضه گوشی Neo، برای تلفن‌های هوشمند تعریفی نو ارائه دهد. قاب پشتی «نئو» را می‌توانستید به دل‌خواه خود عوض کنید و ظاهر آن را به راحتی تغییر دهید. اما نئو با همه نوگرایی‌اش ضعفی داشت و آن سیستم عامل «ویندوز ۱۰ موبایل» بود. نتیجه آنکه به‌رغم ظاهر عامه‌پسند خود، نهایتا همچون دیگر گوشی‌های ویندوز ۱۰ موبایل در بازار موفقیتی به دست نیاورد.

اما نوآنز امسال با گوشی تازه‌ای بازگشته است که Neo Reloaded نام دارد. «نئو ریلودد» دنباله‌ای بر همان نئو دو سال پیش است که ظاهر آن تغییر محسوسی نداشته اما این‌ بار به سخت‌افزارهای جدیدتری تجهیز شده است و مهم‌تر آنکه سیستم عامل خود را به کلی تغییر داده و اینک با اندروید نوقا کار می‌کند.

مزایا

طرح دورنگ قاب‌های نئو ریلودد، با بافت‌های گوناگونی همچون سنگ، چوب، چرم، پلاستیک و دیگر عناصر طبیعی و مصنوعی، چشم‌ها را می‌نوازد. این ویژگی به‌خصوص در دوران حاضر که اغلب تلفن‌های هوشمند با بدنه فلزی تخت و تک‌رنگ روانه بازار می‌شوند بیشتر به چشم می‌آید. در این میان، قاب روکش‌دار چوبی، مشتریان خاص خود را دارد زیرا گویی ترکیبی از سنت و مدرنیته را کنار هم فراروی‌تان می‌نهد. بافت سنگی نیز از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است. ماده اصلی تشکیل‌دهنده این قاب در سال ۲۰۰۹ در شرکت ایتالیایی «ویلانی لئونلو» ساخته شده است. بن‌مایه این ماده واقعا از نوعی سنگ است که پس از طی کردن فرآیند ساخت، به طرز شگفت‌انگیزی انعطاف‌پذیر می‌شود.

 

قاب قابل تعویضی که ماده اصلی آن، گونه‌ای سنگ خاص است

 قاب قابل تعویضی که ماده اصلی آن، گونه‌ای سنگ خاص است

قاب‌هایی از جنس ترکیبات چوب

 قاب‌هایی از جنس ترکیبات چوب

قاب‌هایی ساخته شده از ماده‌ای ترکیبی با نام تجاری کلارینو که تداعی‌کننده چرم است

 قاب‌هایی ساخته شده از ماده‌ای ترکیبی با نام تجاری کلارینو که تداعی‌کننده چرم است

صفحه‌های ماژولار پشت گوشی چنان طراحی شده‌اند که همچون غلافی کناره‌های آن را در برمی‌گیرند. شکاف کارت حافظه نیز زیرکانه در پس قاب‌ها پنهان شده است. البته تمام این طرح‌ها و ظرافت‌ها تنها زمانی در چشم مشتری، کارگر می‌افتند که خود گوشی نیز از امکانات و قابلیت‌های کافی برخوردار باشد. به همین جهت، شرکت نوآنز این مورد را از نظر دور نداشته است. نئو ریلودد با پردازنده هشت‌هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۶۲۵ که پارسال معرفی شد، کار می‌کند؛ از این حیث شبیه رقیب موتورولایی خود، Moto Z Play است.

حافظه رم گوشی، ۳ گیگابایت است و ۳۲ گیگابایت هم فضای ذخیره‌سازی داخلی دارد. نمایشگر آن ۵٫۲ اینچی است و تصاویر را با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل نمایش می‌دهد. منبع تغذیه گوشی نیز یک باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند. با این اوصاف، ریلودد از دیگر گوشی‌های هم‌رده خود در بازار چیزی کم ندارد.

معایب

نوآنز طراحی گوشی جدید خود را در مقایسه با نسخه قبلی تغییر نداده است؛ طوری که اگر هر دو را کنار هم قرار دهید، تفاوت خاصی حس نخواهیدکرد. دیگر اینکه، استفاده از صفحه‌های ماژولار و قابل تعویض به جای قاب‌‌‌های رایج یکپارچه، به افزایش ظرافت گوشی کمکی نکرده‌ است. درنتیجه، نئو جدید نیز همچنان کمی بزرگ و زمخت به نظر می‌رسد. و سرانجام، صفحه‌های ماژولار پشت گوشی کمی سخت از جای خود بیرون می‌آیند و گاهی آن‌طور که باید درست با یکدیگر سر به سر نمی‌شوند. این مورد ممکن است چشم‌تان را آزار دهد.

پیشنهاد درباره خرید

نئو ریلودد فعلا فقط در ژاپن عرضه شده است. قیمت خود گوشی بدون قاب ماژولار در این کشور ۴۰۹ دلار تعیین شده است. قاب‌های پشتی نیز هر یک به بهای ۱۵ دلار جداگانه به فروش می‌رسند، به استثنای مدل‌های چرمی که گران‌ترند. خریدار می‌تواند پشت گوشی را یا با قاب ماژولار دوقسمتی و دورنگ بپوشاند و یا به جای آن، روکش تاشو مدل کیف‌پولی را انتخاب کند (به گالری تصاویر مراجعه کنید). با این اوصاف قیمت نهایی گوشی به حدود ۴۴۰ دلار می‌رسد.

ریلودد به نسبت قیمتش گوشی خوبی است، اما در این رده گوشی ۳۹۹ دلاری Moto Z Play موتورولا را نیز دارید که اگر بهتر از آن نباشد، بدتر هم نیست؛ ضمن آنکه گوشی باریک‌تری است و طراحی ماژولار آن، گزینه‌های بیشتری در اختیارتان می‌گذارد. تازه از گوشی جدیدتر Z Play 2 یا OnePlus 5که قیمت مشابه اما مشخصات به‌روزتری دارند حرفی نزدیم.

عصاره سخن آنکه اگر از دیدن گوشی‌های محصور در قاب‌های یک‌پارچه و یک‌شکل خسته شده‌اید، یا طراحی گوشی بیش از قدرت صِرف برای‌تان اهمیت دارد، و البته اگر آشنایی دارید که آن را بی‌واسطه از ژاپن برای‌تان بفرستد، شاید Neo Reloaded همان چیزی باشد که به دنبالش هستید.

جدول مشخصات تلفن هوشمند Neo Reloaded
نمایشگر

۵٫۲ اینچ فول اچ‌دی، ساخت شارپ

وضوح: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

چگالی پیکسلی: ۴۲۸ پیکسل بر اینچ

پردازنده  اسنپ‌دراگون ۶۲۵ هشت‌هسته‌ای (MSM8953)
حافظه رم ۳ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت (داخلی)؛ قابل ارتقا تا ۱ ترابایت از طریق کارت مایکرو اس‌دی و استاندارد UHS-I 3
سیستم عامل اندروید ۷٫۱ نوقا
سیم کارت مبتنی بر مایکرو سیم‌کارت همراه با آداپتور نانو سیم‌کارت
امکانات اتصالی و ارتباطی

USB 3.0 نوع C

شبکه‌های سلولی ۲G/3G/4G LTE

بلوتوث ۴٫۱

IEEE 802.11 a/b/g/n/ac

دوربین

هر دو ساخت سونی

دوربین پشت: ۱۳ مگاپیکسل با لنز واید ۲۸ میلی‌متری

دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل با لنز واید ۲۴ میلی‌متری

باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از استاندارد شارژ سریع Quick  Charge 3.0
جنس بدنه پلی‌کربنات ضد حرارت و ضد سوختگی
ابعاد گوشی ۱۴۱ در ۷۴ در ۱۱ میلی‌متر
ویژگی‌های خاص ضدغبار و مقاوم در برابر آب
Call Now Button