تصاویر واقعی گلکسی اس ۸ اکتیو؛ نسخه جان‎سخت پرچم‎دار سامسونگ

به‎تازگی، تصاویری از گوشی گلکسی اس ۸ اکتیو منتشر شده است که طراحی نسخه مقاوم گلکسی اس ۸ و گلکسی ۸ پلاس را به نمایش می‎گذارد. این مدل، از طراحی بدون حاشیه و نمایشگری با گوشه‎های دارای انحنا استفاده خواهد کرد.

شرکت سامسونگ، معمولاً نسخه جان‌سخت گوشی‌های پرچم‎دار سری «گلکسی اس» را هر سال عرضه می‌کند و با رونمایی از گوشی‌های پرچم‎دار جدید این سازنده در سال ۲۰۱۷ یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس  ۸ پلاس، شایعات در رابطه با احتمال عرضه گلکسی اس ۸ اکتیو افزایش یافت. به‌تازگی، تصاویر جدیدی از نمونه واقعی گلکسی اس ۸ اکتیو منتشر شده است که این گوشی جان‎سخت را به نمایش می‌گذارد.

تصاویر تازه منتشر شده، نشان می‎دهد که گلکسی اس ۸ اکتیو، شباهت‌های زیادی به گوشی پرچم‌دار امسال سامسونگ خواهد داشت و حتی، شرکت سامسونگ از یک طراحی بدون حاشیه برای این مدل استفاده کرده است. با این‎حال، نمایشگر ۵٫۸ اینچی به‎کار گرفته شده در گلکسی اس ۸ اکتیو، فاقد لبه‌های محنی بوده و لبه‌های گرد صفحه‎نمایش که آن‌را از حالت مستطیلی‌شکل خارج کرده است؛ باعث شده تا این مدل به ال‌جی جی ۶ شباهت داشته باشد.

تصاویر منتشر شده، حاکی از این موضوع است که گلکسی اس ۸ اکتیو در یک کیس جای گرفته و این کیس، غیرقابل حذف است. استفاده از همین طراحی، باعث خواهد شد تا بدنه نسخه جان‎سخت پرچم‎دار ۲۰۱۷ در برابر سقوط‌های احتمالی، مقاومت بالایی داشته باشد. از آنجایی‌که گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس ضدآب هستند؛ انتظار می‌رود که گلکسی اس ۸ اکتیو به عنوان نسخه مقاوم‌تر آن‎ها، مقاومت زیادی در برابر نفوذ آب به داخل گوشی داشته باشد.

لبه‎های گلکسی اس ۸ اکتیو، احتمالاً از فلز ساخته خواهد شد و بدنه پشتی نیز، از جنس پلی‌کربنات خواهد بود؛ در نتیجه، مقاومت بدنه در برابر خط و خش افزایش پیدا می‎کند. در مقایسه با گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، باید گفت که پرچم‎داران ۲۰۱۷ سامسونگ از یک بدنه از جنس شیشه استفاده می‎کنند.

شرکت سامسونگ با رونمایی از دستیار صوتی بیکسبی  به همراه گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، نشان داده است که این دستیار صوتی یک رقیب تمام‌عیار برای سیری و گوگل اسیستنت خواهد بود؛ به همین جهت، یک دکمه فیزیکی را روی شاسی گوشی تعبیه کرده است که استفاده از دستیار صوتی بیکسبی را ساده‌تر می‎کند. گلکسی اس ۸ اکتیو نیز به عنوان یک گوشی پرچم‎دار و البته مقاوم، از این موضوع مستثنی نخواهد بود و همین موضوع باعث شده است تا از یک دکمه اختصاصی برای فعال‌سازی دستیار صوتی بیکسبی استفاده نماید. این دکمه با Active Key جایگزین خواهد شد.

در رابطه با این مدل، گفتیم که گلکسی اس ۸ اکتیو از یک نمایشگر بدون حاشیه استفاده می‌کند؛ حداقل، حاشیه‌های اطراف نمایشگر نسبت به نسل قبل کاهش یافته است. به همین جهت، سامسونگ تصمیم گرفته است تا دکمه‌های فیزیکی را که در نسل‌های گذشته به امضای اختصاصی این سازنده روی محصولات مقاومت خود مبدل شده، حذف نماید و گلکسی اس ۸ اکتیو مانند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از دکمه‎های نرم‎افزاری استفاده می‎کند.

هنگامی‌که صحبت از یک گوشی پرچم‎دار به میان می‌آید، انتظارات زیادی از مشخصات سخت‎افزاری آن به وجود می‌آید و گلکسی اس ۸ اکتیو به عنوان نسخه مقاوم پرچم‎داران ۲۰۱۷ سامسونگ، از مشخصات سخت‎افزاری قدرت‌مندی استفاده خواهد کرد که دست‎کمی از گوشی‎های پرچم‎دار امسال ندارد. این مدل از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای استفاده خواهد کرد و به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز شده است.

۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، از دیگر مشخصاتی است که برای گوشی گلکسی اس ۸ اکتیو درنظر گرفته شده. این مدل، هم‎چنین از سیستم‌عامل اندروید نوقا و رابط‌کاربری مشابه با رابط‌کاربری توسعه یافته برای گلکسی اس ۸ استفاده می‎کند.

در بخشی از این تصاویر، هم‎چنین دیده می‎شود که گلکسی اس ۸ اکتیو به یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد بود که ظرفیت بیشتری در مقایسه با باتری به‌کار گرفته شده در گلکسی اس ۸ یا گلکسی اس ۸ پلاس دارد. جالب است بدانید که گلکسی اس ۸ اکتیو از قابلیت شارژ بی‌سیم Qi نیز استفاده می‌کند.

Call Now Button