قابلیت جدید iOS 11 از اتصال دستگاه شما به وای‎فای ضعیف جلوگیری می‎کند!

چهارمین نسخه آزمایشی سیستم‎عامل آی‌او‎اس ۱۱ به‎تازگی منتشر شده و شامل قابلیتی است که از اتصال خودکار دستگاه به شبکه‎های وای‎فای ضعیف جلوگیری خواهد کرد.

نسخه آزمایشی جدید سیستم‌عامل iOS 11 برای توسعه‎دهندگان، شامل قابلیت جدیدی است که از اتصال خودکار گوشی‎ آیفون یا تبلت آیپد شما به یک شبکه وای‌فای با پوشش‌دهی ضعیف، جلوگیری خواهد کرد.

بدین صورت، دیگر دستگاه شما به صورت خودکار به شبکه‌هایی که پوشش‌دهی خوبی ندارند؛ متصل نمی‎شود و شما را به دردسر نخواهد انداخت. در نتیجه، گوشی آیفون یا تبلت آیپد شما تنها به شبکه‎هایی متصل می‌شود که از بابت پوشش‌دهی آن مطمئن باشد. با این قابلیت، در هنگام استفاده از اینترنت، بابت قطع اتصال خود به اینترنت به دلیل پوشش ضعیف شبکه وای‎فای نگران نخواهید بود.

با سیستم‌عامل iOS 9، شرکت اپل از قابلیتی با نام Wi-Fi Assist رونمایی کرد؛ زمانی‌که دستگاه شما به یک شبکه‎ وای‌فای متصل می‌‏شود که پوشش‎دهی ضعیفی دارد، دستگاه به صورت خودکار از اینترنت سیم‎کارت استفاده خواهد کرد. اگرچه، این قابلیت برای کاربران مشکل‌ساز شده بود و کاربران را با قبض‌های هنگفت از سوی اپراتورهای موبایل مواجه کرده بود؛ به خصوص، در صورتی‌که از سیم‌کارت‌های دائمی استفاده کنید! به همین جهت، این ویژگی به صورت پیش‌فرض دیگر فعال نیست.

قابلیت جدیدی که به همراه چهارمین نسخه آزمایشی توسعه‎دهندگان سیستم‌عامل iOS 11 معرفی شده است، در صورت پایداری ضعیف سیگنال وای‌فای، به صورت خودکار به اینترنت دیتا سوئیچ نمی‎کند. به همین خاطر، نیازی به نگرانی برای استفاده خودکار از اینترنت سیم‎کارت وجود ندارد.

Call Now Button